Antall guppy i 70 liter

Hvor mange guppy anbefales i et akvarie på 70 liter? Og hvilke fisk anbefaler dere å ha sammen med de ? 😊
Plussmedlem
Hei, Siri.
Beklager at du ikke har fått svar tidligere.

Antall pr liter er et nært umulig spørsmål å gi et godt svar på.
Men begynner du å bevege deg mye over 30-35 blir det fort trangt i 70-literen. Men det avhenger av vannbytter og vedlikeholdsrutiner, filtrering i alle sine former, fóring osv.

Guppy has gjerne sammen med algespisere, corydoras i bunnen, sebrafisk, platyer og en del tetraarter.
Ble vist tilslutt ett 144 liters, så har litt mer å gå på. 😅 har kanskje litt flere fiskearter å velge mellom også da..? Mn sønnen min har veldig lyst på guppy, så gjerne noen som fungerer sammen med de. 🤩
Plussmedlem
Dobbelt så stort! Genialt. 😀

Dere får ikke nødvendigvis så mange flere arter å velge i mellom så lenge tanken er å ha guppy. Men ikke se på mitt forrige svar som den endelige listen over arter som går sammen med guppy. Det finnes veldig mange fisk som fint lever sammen med guppyer utover de få jeg ramset. 

Denne listen - Akvarievenner - er en oversikt over hva andre medlemmer på AF har registrert guppyer sammen med. 
Merk at dette IKKE er en anbefaling til hva som går ilag, men det gir en pekepinn på noe av variasjonen man kan ha. 

Store fisk som vil ha høy vanntemperatur og surt vann er en dårlig kombinasjon med guppy. Barber, bortsett fra cherrybarber (og gullbarber i større stimer) bør også unngås da de finnenapper. Kampfisk er tradisjonelt også sett på som en dårlig match da kampfisken kan oppleve guppyer som konkurrenter. 
Mange danioer, rasboraer, tetraer, noen guramier osv er derimot fisk som fint går med guppy. 

Tilfeldig bekjentskap
© Hans Rune Bø
Reklame for plussmedlemskap