Hurra - nå får jeg bettaen jeg har ventet på!

Jeg har ventet på at jentene i "min" dyrebutikk skulle skaffe meg en betta imbellis. Nå fikk jeg nettop beskjed om at den kommer til helga. Hurra!!!

Er spent på denne fisken. Har kun sett den på bilder. Er blitt advart om at den ikke er noe særlig pent syn når den kommer... Det er sikkert noen der ute som har erfaring med denne fisken
gratulerer
høres gøy ut, skulle gjerne hatt en slik selv Si ifra hvordan det går!
Yes, det skal jeg gjøre. Har googlet litt, og blir bare mer og mer fornøyd... Gleder meg til helga!!!
Fantastisk flotte fisker. Ikke fullt så hissige som B splendens og mindre 4-5 cm. Kan godt ha flere hanner i samme kar uten at de sloss til en stryker med. Et par hoer pr. hanne er genialt. Hannen har noe større finner og er mere fargesterke enn hunnene. Yngler ikke like lett som B splendens, men er ikke veldig vanskelige å få i lek. leker på samme måte som B splendens. senk vannstanden til 15-20cm, slå av pumper da vannstrømmingen kan forstyrre skumrede. Yngelen klekkes etter et døgn. Fores opp på infusorier og finknust flakfòr. Hardkokt eggplomme blir ofte også brukt. Lykke til....
Takker for info Gleder meg til torsdag når jeg får se dem!!
Det har du all grunn til. vannvittig fasinerende fisk.
hadde noen for mange år siden. Lurer plurtselig på hvorfor jeg ikke har det i labyrintkaret mitt nå jeg da...hmmm. telefonrunde i morgen.
Jeg lurer på om jeg ikke har en imbellis i karet mitt, sammen med hva som skal være splendens-jenter. For to av jentene er på samme størrelse, mens det er en som er mye kraftigere og mye mer fargesterk enn de andre. Denne tar nesten igjen min voksne splendens-gutt i kroppsstørrelse (og den har jafset i seg en lite kobbertetradame :-s).

Lykke til med de nye fiskene. Bettaer er skjønne dyr.
Her er et kjempebilde av Betta imbellis.

Åååå. jeg gleder meg. Er spent på hva jeg får se når den kommer. Den skal visstnok ikke være spesielt pen når den kommer - pga alder, stress osv. Jeg har bedt om et par. Vet ikke om det er det jeg får, eller om det kun er en hann. Ser at Petter'n anbefaler et par hoer pr han. I boka mi står det at de bør være i par. Kanskje det blir litt tøft for ei enslig hoe...? Får se det litt an, og evt få tak i ei til slik at det blir to Takk for bilde, Petter'n! Nydelig fisk
gullfisk
Ser at Petter'n anbefaler et par hoer pr han. I boka mi står det at de bør være i par. Kanskje det blir litt tøft for ei enslig hoe...? Får se det litt an, og evt få tak i ei til slik at det blir to :-) Takk for bilde, Petter'n! Nydelig fisk :D

Nettopp derfor jeg anbefalte deg 2 hoer. Hannen min ble litt vel macho. Funket bedre med 2 hoer hos meg iallefall. Men det kan godt hende min hanne hadde noe høyt testosteron-nivå også. Prøv deg frem. Jeg har ikke noe fasitsvar til deg, kun mine egne erfaringer å anbefale etter.
Jippi!
Nå er den i hus. En søt liten gutte-betta. Den er litt kjedelig i fargene ennå, men jeg ser helt tydelig tegn til rød- og blåfarge. Må vel legge meg i hardtrening i fotografering, så jeg kan ta noen bilder når fargene kommer skikkelig. Trodde jeg ville få se lite til den i starten, men den er rundt omkring i hele karet, og reagerer heller ikke på småjentene mine som er på ivrig jakt etter et glimt av den. Jeg har bedt jentene på butikken om to kjærester til den også. Det blir nok bra ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Aram A.
Reklame for plussmedlemskap