scalareeggene mine blir full i sopp!

Er det noen der ute som kan hjelpe meg med dette..Jeg bruker torvgranulat i vannet. vil ikke ta ut eggene da foreldrene blir så "lei seg"
scalareeggene mine blir full i sopp!
Kom innom meg så skal du få noe metyleblått 2% av meg Eivind Idland TLF 41405440
Blir alle eggene det? Hver gang?

Det kan være en naturlig årsak til det dersom det virkelig er tilfelle at alle blir det hver gang...
Den ene er at du har to hunner som legger egg, og dermed skjer det ingen befruktning. Egg som ikke er befruktet blir alltid hvite, og ender stort sett opp med mugg.

Det andre er at jeg ser du har to albinoer. Det er en velkjent sak med albinisme, både hos mennesker og dyr, at det går utover synsevnen. I en del tilfeller er albinodyr blinde, eller meget sterkt synshemmede. Om din hann-scalare er blind, kan det hende han ikke greier å befrukte eggene. Han "bommer". Eller albinismen kan evt ha gått ut over hans befruktningsevne også, noe som ikke er uvanlig ved sterk innavl. Å avle videre på albinogenet er ikke heldig, men det gjøres målrettet med mange fisker.
Nå har det seg slik at det bilde jeg har lagt sammen med spm ikke er de som legger egg.. disse som jeg har er sort og gul. og den sorte er en hann, da jeg har fått med meg hele prosessen.de har lagt egg før men har enten blitt spist eller blitt angrepet av sopp. Jeg har tatt ut eggene engang før, men da tror jeg faktisk vannet var for kalt..så jeg får ta ut eggene neste gang..men takk for tipsene, Eggene forsvant desverre i løpe av natten pga mine tyranner av black ghost!!!

ha en fin dag vidre alle sammen)
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap