Hvilken plante? (Liten sverdplante)
Postet 20.05.06 kl 21:37
Postet 21.05.06 kl 16:46
Postet 21.05.06 kl 16:51
Jeg synes ikke det likner E. tenellus jeg. Har den sjøl, og mine har i alle fall mye smalere blader! Synes heller ikke den vokser så sakte, og "stråene" blir i alle fall 10 cm høye her. Mulig det bare skyldes forskjell i lysforhold etc? Jeg kan ikke så mye om planter, så jeg skal ikke påstå noe som helst, men jeg ville trodd det var noe annet...
Postet 21.05.06 kl 17:01
Hmmm..
Har stusset på om det "Dvergsverdplante" tidligere, men som grete nevnte så virker DS.plante mye mere "pinglete" i forhold til den jeg har.. Syntes at den her er mye mere "maskulin" i bladbredde!
Men ja, i plantebasen her inne så er dvergsverdplante det nærmeste jeg har kommet..
Takk for svar!
mvh Kenneth
Men ja, i plantebasen her inne så er dvergsverdplante det nærmeste jeg har kommet..
Takk for svar!
mvh Kenneth
Postet 31.05.06 kl 17:32
Endret: 31.05.06 kl 17:33
Postet 31.05.06 kl 20:01
Echindorus Quadricostatus var. "Magdalenensis"...?
Ser ut som en miniatyr-sverdplante, blir bare rundt 10-15 cm høy, sprer seg via utløpere bortover bunnen.
En fin plante jeg ofte har tenkt at "den kunne jeg tenkt meg!"
(jeg er Echindorus-avhengig!)
Du skriver at din ikke blir mer enn noen få cm, men jeg er likevel tilbøyelig til å gjette på denne
EDIT:
Nå har jeg gransket bildene dine nøyere en gang til. Hadde du klart å få tatt et skarpere bilde av bladene?? Kanskje det ikke er en Echinodorus overhodet, likevel....
Ser ut som en miniatyr-sverdplante, blir bare rundt 10-15 cm høy, sprer seg via utløpere bortover bunnen.
En fin plante jeg ofte har tenkt at "den kunne jeg tenkt meg!"
(jeg er Echindorus-avhengig!)
Du skriver at din ikke blir mer enn noen få cm, men jeg er likevel tilbøyelig til å gjette på denne
EDIT:
Nå har jeg gransket bildene dine nøyere en gang til. Hadde du klart å få tatt et skarpere bilde av bladene?? Kanskje det ikke er en Echinodorus overhodet, likevel....
Postet 31.05.06 kl 20:13
Endret: 31.05.06 kl 20:16
Postet 03.06.06 kl 18:40