Sommerfuglciklide

Jeg ser at Tropehagen har tilbud på sommerfuglciklide,og etter et kjapt søk her inne etter kar med denne fisken i,finner jeg ut at bare fåtallet har sand i karene sine.
Betyr dette at denne fisken fint klarer seg med grus?

Jeg har holdt denne fisken i flere år i et kar med rådagrus. Svakt surt vann og godt innkjørt kar er en fordel med disse fiskene da de kan være sarte.
Rådagrus? Vet ikke hva min grus heter jeg.Det er flere forskjellige typer.Gidder du se på profilen min på grusen om du tror jeg kan ha sommerfugler her? Har så lyst på og i morgen har jeg sjansen å kjøpe
Må kjøre 10 mil til nærmeste fiskebutikk:/

Du skal ikke bekymre deg så mye for grusen, fisken tilpasser seg dette. Grusen du har i karret ditt er god nok

Litt viktig er det å ha steinflater som de kan legge egg på. Legg en flat stein bak en solitærplante eller et annet passsende sted. Finner de ikke en egnet stein legger de eggene på en bredbladet plante.

Ring å hør om dem har sommerfugler før du slenger deg i bilen
Var innom butikken tidligere i dag (var vel i går, egentlig), og kan ikke huske at jeg så noen slike...
Tror heller ikke at dem hadde Scalare, som er den andre fisken i månedens tilbud
Skal gjøre det,takk førr tipset...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap