Hjelp til identifisering!

Noen som vet hva slags ciklider det er bilder av her?

De på bilde nr. en er egentlig helt gule, bare vanskelig å se på bildet.

Den på bilde nr. to var orange da den ble kjøpt, nå er den mer brunaktig.

Nr. 3 er veldig stor i kjeften og liker å grave...

bilde 3 er en afra av et slag...
Den midterste- noen som vet?
Flott å få identifisert de to andre!

Jeg er utrolig interessert i å finne ut hva den midterste er også!
Den blir blir litt mobbet av de andre der den er nå, er selv snill.

Jeg skal kanskje overta disse fiskene, det er derfor jeg prøver å finne ut hva de er...
Nei dn var vrien..Kan det være en slags malawi?..Vanskeig å se når bildene var så gule..
alle er malawi da ;P den midterste trur jeg er en melanochromis art: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1904
flott!
Takk for svar!

Jeg vet bildekvaliteten ikke er den beste, men de ble tatt i full fart...

Skulle gjerne hatt litt mer generell info om disse fiskene, så er det noen som har litt erfaring å dele er det flott!

de er malawi, mbunas, den hissigste typen avv malawi.. hver hann trenger 2-3 hunner...
Hm?
-Høres rart ut! Mener du den på det midterste bildet?

De to fiskene av denne typen blir nemlig mobbet i karet de går i nå. De går sammen med 6-7 golden-ciklider, + en del andre litt større, den største kanskje 15 cm. De jeg evt. skal overta er nederst på rangstigen, blir mobbet av de andre, og gjemmer seg i et hjørne av akvariet. Ikke tegn til aggressivitet...

(De er ca 10 cm lange...)

Akvariet er litt overbefolket og derfor skal det tynnes litt, men det er ca 5 forskjellige ciklidearter i karet, og bare de to av typen på det midterste bildet blir mobbet. Det passer jo dårlig med at den beskrives som aggressiv og territoriell?? -Eller kan det være store individuelle forskjeller?
melanochromis johannii på midterste bilde er aggresiv.. jeg har denne arten selv.. det er malawi på alle bildene..
Nye, bedre bilder!
Her er noen i alle fall litt bedre bilder av den midterste fisken. -Ikke lett å få de til å stå stille, gitt! Jeg har nå 3 av disse. De overser fullstendig de andre fiskene i karet, men er veldig interesserte i hverandre...

Alle er ca 12 cm lange.

Den mørkeste (bilde nr 1) er blåsvart, med blå finnekanter, og ser ut til å ha funnet seg en hule den passer på. Svømmer rundt hulen og "brisker" seg litt, gnir seg mot planter osv.

De to andre har en lysere grå/brun/orange farge, og lysere finnekanter. Holder seg mest i andre enden av akvariet. Disse to så plutselig ut som om de kysset. Holdt munnene mot hverandre lenge, som om de bet seg fast i hverandre, jaget hverandre rundt litt før det. Sloss de?

Kan det være at den mørkeste er en hann og de to andre damer?

Er veldig interessert i å finne ut hva slags kjønn de er!

Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap