- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Polykarbonat
Polykarbonat
Postet 12.06.06 kl 11:48
Det eneste jeg vet er at det er vanskelig å finne et lim mellom polykarbonat og steinen, Da er det ikke steinen som er vanskelig! I drivhussammenheng har grontfoukus.no en silikontype, men tror nok ikke at jeg ville ha brukt den i mitt akvarie.
Problemet er at du risikerer at steinen løsner og faller ned......
PS.Pleksiglass er et varenavn på akrylplater. Akryl har en bedre lysgjennomgang enn glass og polykarbonat, men er hardere enn polykarbonat. Disse platene kan du knuse. Akrylplater er brannfarlige og ikke lovt å bruke i for eks store drivhus pga brannfaren.
Polykarbonat er noe dårligere med tanke på lysgjennomgang, men er mykere og disse knuses ikke. Disse brenner heller ikke så lett.
Problemet er at du risikerer at steinen løsner og faller ned......
PS.Pleksiglass er et varenavn på akrylplater. Akryl har en bedre lysgjennomgang enn glass og polykarbonat, men er hardere enn polykarbonat. Disse platene kan du knuse. Akrylplater er brannfarlige og ikke lovt å bruke i for eks store drivhus pga brannfaren.
Polykarbonat er noe dårligere med tanke på lysgjennomgang, men er mykere og disse knuses ikke. Disse brenner heller ikke så lett.
Postet 12.06.06 kl 13:43
Postet 12.06.06 kl 14:00
MC DarupJeg har endel polykarbonat-plater liggende, de ligner plexiglass men er sterkere og letter å jobbe med. Tenkte å lime skiferplater/ steiner på en slik for å ha inntil en kortside i Tanganyika- karet mitt. Hjelp, tips, råd..? :)
Prøv å røbbe platen med groft sand pappir. Det funka hos meg.
Veldig enkel måte å lage bakgrund med ganske naturlig utseende.
Postet 12.06.06 kl 21:29
Postet 13.06.06 kl 00:40
Postet 13.06.06 kl 00:47
Postet 13.06.06 kl 00:50
Kunstige moduler
Har bestilt endel kunstige moduler, både frittstående og noen fra BTN med flat bakgrunn- laget for mitt formål
Det burde jo gjøre det hele litt enklere skulle man tro!
(Begynner å glede meg masse til å starte dekor her!)
Postet 13.06.06 kl 13:30
Postet 13.06.06 kl 13:47
Postet 13.06.06 kl 14:33