scalareyngel

Tenk at enedelig har jeg å fått det til!!
Jeg har hatt et scalarepar i over 1 år..De har lagt egg 1 gang i uka..Men de har som regel blitt spist eller blitt angrepet av sopp..Ikke at jeg har stressa så mye med det..For ca 5 dager siden la de på nytt igjen, jeg tenkte ikke så mye over det..Å dagene gikk fremover..Kikka i kare for 2 dager siden å DÆR så jeg noe som bevegde seg på bladet..Her var det jammen yngel på scalarene mine til mine store overaskelse!! Nå i dag har de fremdeles plommesekken men nå kan man faktisk se øynene..Å foreldrene passer på..Er det en liten uheldig småtass som ramler av bladet er mor eller far rask på pletten med å stappe den i munnen, å spytte den tilbake på bladet..Så vi får se om disse småkrabatene overlever fram til de er voksne (håpe,håpe,håpe) Det er uansett tid for nyklekt artemia hjemme hos meg)

Gratulerer!
Og lykke til

Har selv 6 scalarer i håp om at i allefall to av dem skal danne et par og oppfylle min drøm fra forrige gang jeg drev med akvarium. Det paret jeg hadde da la egg, men gullfisken spiste opp alle
ja nå er det er det gått 5 dager siden yngelen ble klekt..Nå begynner plommesekken å bli mindre så jeg starta opp artemiaklekkeren i dag..Nå ser det faktisk ut som yngel..me klare øyne å det hele..Å foreldrene er like flinke enda, de har virkelig odt inn for at de skal klare det denne gangen..
Hvor lang tid tar det før scalareyngel blir frittsvømmende?
ja nå er yngelene mine i full gang med å plokke i seg i atemian..Å foreldrene ser mer å mer frustrerte ut ettersom de de er blitt mer tøffere til å svømme rundt..hehe...Men nå trenger jeg et lite tips fra dere...I morgen skal alle fiskene oppi et nytt kar 720L..Noen tips på hvordan jeg skal klare dette med yngelen? Tenkte om det beste var å bare få de oppi et sånt ynglekar som dupper i overflata...Noen som har et anna forslag?
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap