Indiske kloreker sammen med kirsebær reker

Tenkte jeg skulle sette opp et avls akvarium med bare kirsebær reker og indiske kloreker. Da en 54 liter. Går disse to artene greit sammen?

Tenkte jeg også skulle plante med sverdplanter, da jeg foretrekker planter med store blader.
Ingen som har prøvd?
Er det ingen som har prøvd de to artene i samme akvarie noen gang?

Har ikke prøvd dette og regner med at det kan gå begge veier. Det står her i skalldyrbasen at den indiske kloreken kan bli 8 cm, mens kirsebærreken bare blir 2,5 cm. I tillegg vet jeg at den indiske kloreken er kjent for å ta små fisker, og kirsebærrekene er jo ganske små før de blir helt voksne. Det er derfor ikke så lett å si hvordan dette kan gå, men det er jo bare å prøve da, så får du heller separere dem dersom det ikke går.
Jeg har holdt Neocaridina og Macrobrachium assamense sammen uten problemer. Du kan nok regne med noe tap på på Neocaridina. Tror ikke jeg vil anbefale denne sammensetningen.
Gjemmesteder
Jeg har en stor java bregne og noen sverdplanter i akvariet på 54 liter. Tenkte jo kanskje det kunne gå da kirsebær rekene er så små at de kunne gjemme seg bort. Men ser jo at de nå om dagen traver mye rundt på grusen og spiser og koser seg.

Men er de ikke raske nok til å stikke ifra en indisk kloreke. De er jo ikke verdens raskeste dyr de heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap