Neontetra med knekk på halen

Har en Neon Tetra ca 1 år, som har fått knekk bakerst på halen sin. Den har ikke vært sånn før, oppdaget det for noen dager siden, men vet ikke sikkert hvor lenge den har vært sånn. Den ser ellers bra ut, svømmer rundt omkring med de andre, og blir helt hyper under foring Har noen vært borti dette, og har den det bra?
[External Image]
Jeg hadde samme sak for noen år siden. Knekk på halen og fargen ble borte helt bakerst. De ble helt grå der. Mener jeg fant ut til slutt at det var en form for smittsom sykdom. Hos meg så døde 2-3 stykker før jeg tok ut de som var smittet. Ingen flere av mine neoner fikk dette etter at jeg tok de smittede ut.
om neonsyken
står det at den mister neonfargen og får problemer med å svømme, det har ikke denne. Jeg venter og følger med hva som skjer...
tror det er noe lignende som kan skje med guppyen...pleier å komme av dårlig vannkvalitet
Hvor på "halen" er det sånn ca at knekken er?

Om knekken kommer ved endetarmsåpningen (gatåpningen), kan det være innvollsparasitter.
Neonsyke har jeg aldri sett gi noen som helst form for knekk på kroppen...

Hvor knapp er knekken? Er det bare litt knekk, eller er det 45`knekk (eller mer)

Det kan være så enkelt som at fisken har fått en skade, f.eks etter slossing. Fisk kan også skade ryggen
Frank Angell
Hvor på "halen" er det sånn ca at knekken er?

Det er et litt dårlig bilde av fisken øverst på tråden. Knekken er langt bak, som dere ser.
Jeg skifter 30% vann hver uke, og har ikke hatt nitritt i karet. Det har gått siden 6. jan. 2006. Ph er7. Gh og Kh test har jeg ikke kjøpt enda, men det kommer i hus neste gang jeg er på langtur...
Bildet vises ikke, skjønner du Prøv å laste dette opp på nytt, med å legge ved bildet.

Om du bruker boksen til venste for tekstboksen, må bildet ligge på nettet ett sted før man kan linke rett til dette
Hmmm, sorry
bildet vises på min side skjønner dere... Plagdes veldig med å få det til...
Vil tro at dette ikke er sykdomsrelatert i det hele tatt

Denne knekken ser for meg ut til å komme av enten medfødt svakhet (en del fisk har svært svake gener, og enkelte bryter bare sammen etter en tid).
Knekken kan også komme av en ryggskade, en eller annen gang i livet.

Fisken ser jo forøvrig ut til å være i svært god kondisjon, rund og feit som den er
:) Takk
Da satser vi på at den har det bra... Er det fare for at den blir værre - siden den nylig har blitt sånn?
Den er iallefall livlig, fin i fargene og glad i mat
Vanskelig å si om den vil få ennå mere "rygghall", siden årsaken ikke er så godt kjent
Sannsynligvis har den det bare bra, og vil ikke endre seg noe mer
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap