hvor stor/gammel er Ancistrus oppdrettsvariant når den er kjønnsmoden?

Spørsmålet står i tittelen Er det forskjell på om damene og mennene blir kjønnsmodene i en viss størrelse? Jeg er litt bekymret for jeg har en hann og 3 hunner og vil ikke ha så mange flere hehe. Kanskje ett kull men...
Har Ancistrus på 6-7 cm som yngler.
hei
jeg har lest at de er kjønnsmodne når de er 5-6cm store
Ancistrus
Siden det er hannen som passer eggene hos Ancistrus tror jeg neppe at han vil leke på nytt med en ny hunn så lenge han har egg/yngel i hulen sin. Kullene kan være store og er lette å fore opp, du kan jo levere til en akvariebutikk om du har en i nærheten? For dem gjerne opp på erter. De gnager også på alge tablettene etter hvert.
Elin Pedersen
Jeg er litt bekymret for jeg har en hann og 3 hunner og vil ikke ha så mange flere hehe. Kanskje ett kull men...

Har du fått noen kull i det hele tatt ennå..? Det varierer fra hann til hann hva han aksepterer fra damene - eller er villig til å ta imot. Jeg har hørt om Ancistrus sp. som har tatt inn opptil 3 damer i hulen på rad, før noen yngel var frittsvømmende.

Tenk om Zebraen ville gjort det da, ville ikke klaget Ellers kan du sikkert få et par kroner for hvert yngel fra nærmeste butikk, burde ikke være noe problem å bli kvitt de hvis det er det du er redd for.
jeg kjøper gjerne 10 stk
skulle ønske de var zebra'er, men
mine er nok ikke store nok enda, selv om hannen ser flott ut med sine buskebarter Han og den ene hunnen er høyt og lavt for tiden og hannen har en hule så jeg krysser fingrene. De to andre hunnene er ikke sammen med dem, så det er ikke noe problem hitill
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap