- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Klubbmøte Tromsø Akvarieklubb
Klubbmøte Tromsø Akvarieklubb
Klubbmøte Tromsø Akvarieklubb
Neste møte: Tirsdag 29. august kl 19.00
Møtested: 3. eller 4. etasje på Driv
Hjemmeside: Tromsø Akvarieklubb
Agenda:
- Høstaktiviteter, hvilke foredrag ønsker medlemmene?
- Har det vært noen aktivitet i karrene i sommer?
- Auksjon, når tar vi spranget?
Nå bør de som sitter på gjerdet mote seg opp og stille på møtet. Denne sommeren har brakt oss mange muligheter.
Vi sees
Neste møte: Tirsdag 29. august kl 19.00
Møtested: 3. eller 4. etasje på Driv
Hjemmeside: Tromsø Akvarieklubb
Agenda:
- Høstaktiviteter, hvilke foredrag ønsker medlemmene?
- Har det vært noen aktivitet i karrene i sommer?
- Auksjon, når tar vi spranget?
Nå bør de som sitter på gjerdet mote seg opp og stille på møtet. Denne sommeren har brakt oss mange muligheter.
Vi sees
Postet 25.08.06 kl 22:21
Postet 27.08.06 kl 20:01
Postet 28.08.06 kl 19:49
Postet 28.08.06 kl 20:03
Postet 28.08.06 kl 22:33
Nils VollstadVil du fortsatt ha noen eplesnegler? Har noen stipete som trenger et nytt hjem.
Litt sen respons ... Jeg er litt mettet på eplesnegler for tiden etter at de jeg har spiste opp halvparten av plantene i ene karet mens jeg var på ferie ... argh. Var nok litt for mange der, ja!
Så nå er egentlig planen å kvitte emg med en del av de jeg har.
Postet 29.08.06 kl 17:57
Takk for i går!
Det var artig å endelig få se fjesene til noen av akvariefolkene i Tromsø. Og å få plassert navnene, siden ingen lignet noe særlig på avataren sin...
Jeg har jo også fått klarhet i at jeg ikke er spesielt akvarieidiot sammenlignet med enkelte andre
--Ingeborg
Jeg har jo også fått klarhet i at jeg ikke er spesielt akvarieidiot sammenlignet med enkelte andre
--Ingeborg
Postet 30.08.06 kl 10:45
Postet 30.08.06 kl 13:23
Geir KristiansenSelv takk, alltid hyggelig med nye fjes [QUOTE=Ingeborg Hellemo] Jeg har jo også fått klarhet i at jeg ikke er spesielt akvarieidiot sammenlignet med enkelte andre :-) --Ingeborg
Hmmmm, det må være Nils og Bengt du mener, nei nå vet jeg det det må være killioten Geir Aasmoe (Danmarksfareren) DD
Nå, det skal vel en Geir til inn på den listen Tror faktisk han står som nr 1
Postet 30.08.06 kl 15:21
Postet 30.08.06 kl 19:34
Postet 30.08.06 kl 19:45
Endret: 30.08.06 kl 19:46
Klubbmøte Tromsø Akvarieklubb, september
Vi møtes Tirsdag 26.09 kl. 19.00 på DRIV, 3 eller 4 etage.
Høsten er på hell og vinteren setter inn med ny høysesong for akvarieentusiastene. Nye fisk kjøpes inn og risiko for sykdom er større enn vanlig.
Septembermøtet er viet til forebygging av sykdom og sykdom og medisinering.
Ikke et helt enkelt tema så her er det mye å hente. Det legges opp til diskusjon slik at alle kan bidra med sine erfaringer.
Foredrag :
Sykdom og medisinering
- Hvordan forebygger man sykdom?
- Hvilke sykdommer er vanlig å få på akvariefisk?
- Hvordan behandler man disse sykdommene?
- Hva er de mest brukte og beste medisinene?
- Generelt om fiskemedisin?
- Tips og triks
Alle er velkommen!
Høsten er på hell og vinteren setter inn med ny høysesong for akvarieentusiastene. Nye fisk kjøpes inn og risiko for sykdom er større enn vanlig.
Septembermøtet er viet til forebygging av sykdom og sykdom og medisinering.
Ikke et helt enkelt tema så her er det mye å hente. Det legges opp til diskusjon slik at alle kan bidra med sine erfaringer.
Foredrag :
Sykdom og medisinering
- Hvordan forebygger man sykdom?
- Hvilke sykdommer er vanlig å få på akvariefisk?
- Hvordan behandler man disse sykdommene?
- Hva er de mest brukte og beste medisinene?
- Generelt om fiskemedisin?
- Tips og triks
Alle er velkommen!
Postet 24.09.06 kl 14:46
Endret: 24.09.06 kl 14:47
Geir KristiansenVi møtes Tirsdag 26.09 kl. 19.00 på DRIV, 3 eller 4 etage. Høsten er på hell og vinteren setter inn med ny høysesong for akvarieentusiastene. Nye fisk kjøpes inn og risiko for sykdom er større enn vanlig. Septembermøtet er viet til forebygging av sykdom og sykdom og medisinering. Ikke et helt enkelt tema så her er det mye å hente. Det legges opp til diskusjon slik at alle kan bidra med sine erfaringer. Foredrag : Sykdom og medisinering - Hvordan forebygger man sykdom? - Hvilke sykdommer er vanlig å få på akvariefisk? - Hvordan behandler man disse sykdommene? - Hva er de mest brukte og beste medisinene? - Generelt om fiskemedisin? - Tips og triks Alle er velkommen!
Skulle gjerne ha vært til stede, men jeg tenker jeg velger å dra til Køben i morgen for å være med på SKS killishow til helgen. Skal prøve å få tatt noen bilder som jeg kan vise på neste møte. Kos dere til jeg kommer tilbake.
Postet 25.09.06 kl 19:08
Postet 25.09.06 kl 20:18
Postet 25.09.06 kl 21:00
Postet 26.09.06 kl 15:20
Endret: 26.09.06 kl 15:21
Oktobermøte Tromsø Akvarieklubb
Da er det tid for nytt møte.
Tidspunkt: Tirsdag 31. oktober
Sted: 3. eller 4. etg på Driv
Agenda
Planteernæring
- Geir Kristiansen forteller om mikro-og makro-næring til planter. Siste del i serien planter i akvarie.
- Geir Aasmoe forteller om den siste Killiutstillingen i København. Vi får se bilder av mange flotte fisker og litt informasjon om disse.
- Siste informasjon om auksjonen i 18. november
- Se den nye hjemmesiden på http://tak.denlille.net/
Tidspunkt: Tirsdag 31. oktober
Sted: 3. eller 4. etg på Driv
Agenda
Planteernæring
- Geir Kristiansen forteller om mikro-og makro-næring til planter. Siste del i serien planter i akvarie.
- Geir Aasmoe forteller om den siste Killiutstillingen i København. Vi får se bilder av mange flotte fisker og litt informasjon om disse.
- Siste informasjon om auksjonen i 18. november
- Se den nye hjemmesiden på http://tak.denlille.net/
Postet 30.10.06 kl 22:16
Endret: 30.10.06 kl 22:22
Postet 31.10.06 kl 15:11
Klubbmøte Tromsø Akvarieklubb 28. november
Minner på om morgendagens møte, mer info på [URL=Minner om morgendagens møte. Mer info på hjemmesiden.
Postet 27.11.06 kl 22:51
Endret: 27.11.06 kl 22:52