Snacks til ancistrus

erter har jeg hørt de liker, kokt eggeplommeog sqasch. noen som kan be/avkrefte dette???

noe annet de syntes er supert?
agurk og squash liker mine godt hgar aldri hørt om eggeplomme!:O det var nytt for meg
!
Brokkoli
- nå har jeg nettopp festa en bukett til en skje og lagt nedi - hoppa rett på og smatta som bare det - vil tro at eggeplomme vil forurense vannet no vanvittig ??? Men er ter har jeg hørt om ja, og som den andre sa, agurk og div
Hvor ofte skal man gi dem en bit agurk da???
jeg tar oppi
et par ganger i uka, bare husk å fjerne den --......

Jeg legger oppi på kvelden og tar bort om morgenen, blir så ekkelt vann ellers
ikke la den ligge i mer enn 34 timer, da begynner den å råtne. du må ikke gi de agurk ol. for ofte, da blir de late og orker ikke å skrape alger lengre
Det meste kan faktisk benyttes som for til fiskene, om en tenker seg litt om før en mater fiskene.

Eggeplomme løser seg meget fort opp i vann, samt inneholder en relativt stor mende svovelforbindelser. Rester av egg vil meget fort foringe vannet.
Erter er rik på vitaminger, og forurenser ikke så alt for mye, om en forer riktig. Dersom ertene knuses til mos, er det derimot ett for som kun egner seg i kontrollerte former, f.esk ett strippa yngelkar, som er lett å rengjøre.
Agurk er lettspist, for de fleste fisk. Men hvor nyttig denne grønnsaken er utover snacks, er vel heller tvilsomt Agurk er som kjent særdeles rik på vanninnhold, noe som ikke akkurat gagner fiskene
Squash derimot, er mer maktig kost, og vil mette sultne mallemager bedre.

Ellers er som mange ganger tidligere nevnt:
Rosenkål, brokkoli, paprika, kål av de fleste typer (kålrot bør få ett raskt oppkok før man forer med det), gullerøtter og poteter (samme behandling som kålrot), frukt og bær ++++ ting jeg vet at flere har benytter som snack til fiskene.

Husk bare at de fleste typer grønnfor inneholder vesentlig mer næring og energi enn flakfor.
Å gi mye slik snadder, vil resultere i fedme hos fiskene, samt masse jobb for deg som forer. Fedme er faktsik en av de vanligste grunnene til dårlig helse hos akvariefisk
Avskallede erter.
Jeg har foret opp masse Ancistrusyngel på erter, men har aldri knust dem, bare presset dem ut av det tynne skallet de har utenpå. Vet ikke om det er nødvendig til voksen fisk, det er det vel neppe, men det blir i alle fall mindre forurensning på den måten.(Til yngelforing).
Snacks til ansistrusen.
Jeg forer med vannmelon vær 14 dag pga det blir grisete,gjerne før delvanns bytte.Vannmelon er veldig populært her i akvariene.Prøv det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap