kampfisk.. hva spiser de??

kjøpte meg en kampfisk i går. Men den er ikke intresert i fòret jeg bruker .. (har guppy og neontetraer og) ... Når jeg fòrer svømmr den bare rundt å "mobber" de andre som spiser....

Hva spiser denne karen da? pelles fòr kanskje`??

Noen som vet?
jeg bruker
vanlig flakfòr og frossen artemia........jeg har den i et kar hvor det og går maller, og den elsker mallemat =))
mallemat? er det noe spesielt det? Får jeg kjøpt det på vanlig dyreforetning?
Mallemat kjem ofte i pellets og er vanleg for å finne i forretningar som fører fisk.
Trur kampfisken er ein liten særing, og høgst individuell. Det som funkar på andre sine kampfisk treng ikkje funke på din...Sjølvsagt et den det den får til slutt, om den er svolten nok.
Min kampfisk nektar å ete både flakfor og malletablettar. Rekepellets og frosne mygglarver derimot går ned på høgkant.
Snakk litt med dei som driv dyreforretninga i nærleiken og spør om ikkje dei har nokre tips. Dei har òg mange typer mat opna som dei brukar i butikken. Spør om ikkje du kan få med ei prøve av kvart av dei fora dei har opna, så får du sjå sjølv kva fisken din føretrekk.
Er det den du har bilde av?Nydelig fisk!
Den er i gang med å spise halene av guppyene dine!
Kampfisk kan ikke holdes sammen med langfinnet fisk som de moderne slørguppyvariantene! Den vil oppfatte dem som hann-kampfisk og prøve å sloss med dem, og vil etter hvert ødelegge halene deres fullstendig. Den må flyttes snarest, og settes unna så den ikke engang ser dem gjennom glasset. Det et en labyrintfisk, som tar oksygen fra lufta, så du kan sette den i et forholdsvis lite kar foreløbig. En glassbolle du ellers bruker til salat for eksempel. Legg oppi noen stengelplanter og evt noen flyteplanter. Der vil den greie seg en stund til du får skaffet den et nytt hjem, dvs. et lite akvarium, f.eks. ca. 50l.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap