Hva slags ciklide?

Hei på dere.
Fikk kjøpt meg et par av denne cikliden i dag (hun tygger!), men kan ikke huske hva typen heter...... Er det noen som kan hjelpe meg?
Bildene er ikke bra, men håper de holder.
Syntes det likner veldig på en Pseudotropheus Aurora?
Eller kan det være...
en Lavender Mbuna?
Har sittet å kikket litt på bilder av Melanochromis artene siden jeg tror det var det de sa de var i butikken og synes kaskje den ligner mer på denne?
http://www.akvaforum.no/profile.cfm?id=1758
Aquadama
en Lavender Mbuna? Har sittet å kikket litt på bilder av Melanochromis artene siden jeg tror det var det de sa de var i butikken og synes kaskje den ligner mer på denne? http://www.akvaforum.no/profile.cfm?id=1758

Jeg vet at auroraen er generelt sjelden i handelen og i akvariesammenheng. Jeg har de selv og reagerte litt da jeg så bilde. Hvor store er de du har? Jeg kikket på Lobidotropheus sprengerae som du linket til. Fant også noen andre bilder av den. Både han og hun.

Det øverste bilde er hun og nederste er han.
De er ca 6 cm begge to. Butikken fikk kun inn de to, og siden jeg synes de var flotte og hunnen tygger så tok jeg dem. De visste ikke hva det var, så derfor bet jeg meg ikke helt merke i navnet. Mister liksom litt interessen av å høre påbetjening som sier: tja, jo, kan det være.. jo jeg tror det er osv... Han inrømmet vel i grunn at han ikke hadde peiling til slutt he, he.
I forhold til bildene du har funnet av lavenderen er mine mye lysere og gulere på fnnene, så da er det liksom ikke helt likt de heller... Blir helt forvirret når jeg begynner å se på bilder, for da kan de jo være 1000 forskjellige typer!
Skal forsøke å få tatt et noe bedre bilde, men har jo bare moblikamera så kvaliteten blir så som så...
Nei, jeg gir opp.
Nå har hun virkelig funnet plassen sin: helt bakerst i karet undet en rot. Nytter ikke ta bilde av henne der. men hun er kjempe fin. Nydelig perlemor-skinn i flekken på gjellene (hva i all verden heter den flekken igjen) og også på resten av fisken når hun er riktig plassert i forhold til lyset.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap