Ancistrus yngel i pumpen, hva skal jeg gjøre?
Postet 23.09.06 kl 23:16
Endret: 24.09.06 kl 01:51
Postet 23.09.06 kl 23:24
Postet 24.09.06 kl 01:03
Du bør klaske på en filterbit som evt holdes på plass av en stein/rot e.l på utsiden på iallefall det nederste innsuget til filteret, for der har en jo ikke noen kontroll på hva som skjer, i motsetning til det i overflaten.
Dette har iallfall jeg måtte gjøre med mine 2 Rekord 70 med reker i, og det funker perfekt
Dette har iallfall jeg måtte gjøre med mine 2 Rekord 70 med reker i, og det funker perfekt
Postet 24.09.06 kl 04:27
Postet 25.09.06 kl 19:34
Postet 25.09.06 kl 20:18
Postet 29.09.06 kl 21:55
Postet 29.09.06 kl 22:43
Slik var det hos meg også når Ancistrusene ynglet som verst;
små Ancistrus-yngel forvillet seg hele tiden inn i pumpen. Jeg ble så lei av det! En periode tømte jeg den for yngel daglig, men så begynte jeg å la dem være der noen dager.... Det ser ut til at de tåler å være der, mat finner de vel, men det er trangt og jeg tror ikke de vokser noe særlig der.
Så i blant får man vel befri dem
små Ancistrus-yngel forvillet seg hele tiden inn i pumpen. Jeg ble så lei av det! En periode tømte jeg den for yngel daglig, men så begynte jeg å la dem være der noen dager.... Det ser ut til at de tåler å være der, mat finner de vel, men det er trangt og jeg tror ikke de vokser noe særlig der.
Så i blant får man vel befri dem
Postet 30.09.06 kl 01:48
Proffesor Holm
Gjør slik som jeg alltid pleier og gjøre med mine molly unger når de har satt seg inn i pumpen.Tar jeg den ut og ungene er reddet!hehe.
Postet 14.10.06 kl 23:00
Her hopper ancitrusbarna ut og inn av pumpa i ett sett... Innsugsrista på toppen er gyllende ren både på utsiden og innsiden gitt *hehe*
Pappa ancistrus har tilsynelatende satt i gang med et nytt kull også nå og til min forskrekkelse har han funnet ut at inne i pumpa er et fantastisk godt sirkulert sted Så nå stikker bare halespissen ut av hullet helt til høyre på BluWave-pumpa. (Det er et lite rom i pumpa som egentlig er beregnet for å plasssere varmekolben i, dette.....)
Pappa ancistrus har tilsynelatende satt i gang med et nytt kull også nå og til min forskrekkelse har han funnet ut at inne i pumpa er et fantastisk godt sirkulert sted Så nå stikker bare halespissen ut av hullet helt til høyre på BluWave-pumpa. (Det er et lite rom i pumpa som egentlig er beregnet for å plasssere varmekolben i, dette.....)
Postet 14.10.06 kl 23:15