Eplesnegla graver!!?!

Hva i alle dager driver snegla med? I hele dag har den gnafsa på kun en plante. Har tenkt at denne har nok falt i smak, så når den eller hvis den blir spist opp, kjøper vi ikke flere av den planten!!

Nå i kveld så jeg at snegla, rett ved siden av denne planten, har gravd den store gropa, ser snart bare toppen på snegla. For en snål måte å grave på? Dette har jeg ikke sett tidligere, da den bare "loffer" bedaglig rundt i akvariet.

Hvorfor gjør den dette? Jeg har bare en stor snegle, ingen flere!

[External Image]" alt="[External Image]" title="[External Image]" border="0">

[External Image]" alt="[External Image]" title="[External Image]" border="0">
Håpet kanskje det var noen eplesnegle eksperter her i kveld? :o) Ser litt ut som at den har gravd sin egen grav!! Har ligget helt rolig nå lenge lenge, over en 1/2 time....
Kanskje den har fått ferten av noen velsmakende planterøtter nedi der? Sannsynligvis er det nok noe spiselig den graver etter.
Sitter å tenker noe av det samme, men jeg har egentlig ikke nok kunnskap om snegla. På en måte har jeg litt lyst til å fjerne den vekk fra denne gropen den har gravd, nam røtter ja, sikkert godt, men det er planta mi!!! Kanskje den tar knekken på planta? Ikke vet jeg. Er snegla litt sånn som kattene, kommer tilbake selv om de har vært borte litt?
Og mens jeg skrev forrige svar, har snegle begynnt å tusle vidre.... he he, snodig ja, kanskje snegla selv var litt i tvil, mulig det kunne vært noe slik som "finne -seg-selv" opplegg, he he!!
hei der..
Jeg har nå ca 300 små og store eplesnegler, men ingen av de har gravd noe i grusen, men de får mye mat. kansje noe at den er sulten. ??
Kan være det! jeg burde kanskje sette den tilbake til det andre akvariet!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap