kjøpte hummerene i zoo foretning

beklager spørsmålet mitt da jeg kjøpte disse spurte jeg utrykklig om dette var lov å ha i akvarie. dette fikk jeg klart ja på. jeg kjøpte disse i en zoo foretning. dersom dette er ulovlig hva skal jeg da gjøre.
Leverer de tilbake?

Trådene blir stengt her fordi de ikke vil diskutere noe som er ulovlig. Det finnes informasjon andre plasser hvis du må drive med noe som ikke er lovlig
David Bratbakken
beklager spørsmålet mitt da jeg kjøpte disse spurte jeg utrykklig om dette var lov å ha i akvarie. dette fikk jeg klart ja på. jeg kjøpte disse i en zoo foretning. dersom dette er ulovlig hva skal jeg da gjøre.

Denne tråden blir stengt innen kort tid, men det er faktisk MANGE dyrebutikker som selger hummer, salamander osv. Loven blir kanskje ikke håndhevet så mye?

PS: SYnes det har vært mye hummer diskusjoner her i det siste
Du kan kontakte mattilsynet, de setter pris på tips om butikker som ikke følger regelverket.
Ha en god informativ tråd.
Visst mann har en god informativ tråd på hva som kan gjøres ang kreps arter og ulovelig utsalg, problematikken rundt salg av ulovelige arter. Hva som kan skje dersom de kommer ut i norsk fauna, hva mattilsynet mener osv. Burde ikke tråden bli stengt. Ikke diskuter muligheter av hold rundt disse artene menn problematikken rundt utsalgs stedene.

Det er fullt lovelig å legge ut navn på utsalgs steder, saklig informasjon osv.
Det finnes ikke hummer som lever i ferskvann. Det du da har kjøpt er en eller annen kreps og dette er ikke lov i følge loven.

Det er nærmest umulig å holde disse trådene på et niva som er akseptabel. Denne tråden har som tittel "kjøpte hummerene i zoo forretning" og allerede der er man på yttersiden.

Jeg stenger tråden så får vi ta oss en skikkelig prinsippiell diskusjon på bakrommet.

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap