Paradisfisk

Inaktiv bruker
Noen som vet når denne fisken er kjønnsmoden, sånn i lengde for.eks?
Nei det vet jeg ikke. Har nylig fått to stk selv, en hunn og en hann. Utrolig fine, spe også når de blir store, med lange haleslør og fine farger.
Mine er voksne, og hannen tusler med skummrede bygging, men jeg tror han er litt på vidda, han får ikke helt med seg hunnen.

Lurer litt på hva slags andre fisker jeg kan ha sammen med de? Vet andre labyrint fisker går, men på basen og i margen der det står "andre har denne fisken sammen med...." står det bla boliviansk sommerfugl c.. ett parr av disse(hunn og hann) hadde det gått bra?

Tilbake til spm ditt, kanskje du ser på hannen når han begynner å lage skummrede at han da er moden. Kan google litt.... så får vi se hva vi finner ut ;o)
Inaktiv bruker
Hei Bettina. Jeg har mine isammen med sommerfugl, paletter og div ledvendefødende og det går helt greit her hos meg. Har to hanner jeg da, går egentlig greit det, di "brisker" seg litt når di møtes, men ellers går det greit. Har en hunn som er blå faktisk. Prøvde å sette di over i et mindre karr, men ingen ting skjedde, mine er vel ca 6-7cm tenker jeg.
PS. Til Torsdag kommer svarte coryer,(forhåpentligvis)
Ja da må du sette inn bilde av de, jeg skulle gjerne hatt, men tror jeg skal gå for panda eller adolfoi i 110 literen.
I 52 literen blir det nok for liten plass til å ha cory.

Skulle hatt minst 20 arter av cory, men jeg liker ikke å blande mange arter i ett akvarie, så nå må jeg vente litt.... er sikker på at siden jeg kjøpte 325 literen, har jeg brukt nermere 15tusen på utstyr og fisk..... Blir jo bitt av basillen. he he

Har lyst på bolivianere, men disse yngler vel like mye som paletter, eller?
Inaktiv bruker
Ikke nevn det med penger en gang Solgte en gammel bil her for litt, tenkte å betale noen regninger, men hvor gikk di joda på den lokale fiskesjappa
Bilder av di "svarte" kommer. Hvis det er di da??? Har satt opp en 72ltr som jeg skal ha kakaduer i. (se bilde i tråd "ommgjøring) også bestilt A aggazissi. Blitt litt hekta på apisto og coryer, men har for LITE med karr
Mangel på karr er et kjent problem hos meg også....
Enkelte kaller det litersyken... Men, jeg er sprø nok til å kjøpe inn et nytt/ta i bruk alt av div. småkar jeg har stående. I øyeblikket er det fisk i alt fra et toliters norgesglass; fire guppyyngel av en Villguppy-variant uten de voldsomme slørfinnene, til mitt største kar på 375l. Det er 10 avdelinger til sammen akkurat nå.

Snart skal jeg flytte til nyinnkjøpt leilighet med eget akvarierom på 11.6 kvadratmeter. Det skal kanskje inn en bondebrisk,klesskapet skal ut og skrivebordet mitt skal omsider settes opp på ny, enten der eller på det litt mindre soverommet. Om skrivebordet havner på Akvarierommet, kommer det til å bli for å sette akvarier på. Trolig havner det istedet på Sov 2, som er over 10 m2 det også. God plass med andre ord.

Det nye akvarierommet ligger vegg i vegg med badet, og er helt ideelt for bruken tror jeg. Bare ett vindu, som trolig bare har litt morgensol, ellers ingen problemer med det.

Jeg har en lekk 128l stående ute, som antagelig vil komme til heder og verdighet igjen når jeg kommer meg inn i den nye boligen. Har planer om flere biotopkar og har noen fisker som trenger mer plass, bl.a Xenotoca eiseni, og noen unge Apistoer, så det får bli tetting av den etter hvert tenker jeg. Noen er det jo greit å flytte på samtidig som jeg flytter sakene mine, andre må bytte til andre/større kar etter hvert.
ang. spm.
eg har lest atte hunnene blir litt kvite i fargen og sor og rund mage. gutten kan man jo se d på atte dn har lagt skumrede. ellers er alt ane likt som med kampfisk:P
Kombinasjoner
Selv om det står i margen at andre har fisken sammen med div. andre arter, anbefaler jeg deg å lese om dem selv, både i bøker og på forumet. At noen har visse kombinasjoner, betyr jo ikke alltid at fiskene har det bra slik.

Har bare hatt Paradisfisk en gang, men den var såpass bisk og glupsk at jeg bestemte meg for å ha den i artsakvarium senere, om jeg skulle ha den typen mer.

Ulike individer er også ulike, noen er mer sure og biske enn andre...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap