Hanna ph-måler penn (digital) Ny probe mulig å få kjøpt?

Jeg har mistet min røde Hanna ph-måler i gulvet et par ganger... og sist var det visst litt for røft.
Den virker helt fint, det lyser i displayet og alt, så det er ikke det.
Men inni den vesle "lyspæren" som sitter i tuppen (på måleren) så har det kommet inn vann. Dermed måler den ikke korrekt lenger og er ubrukelig.

Noen som vet om denne lille greia som ser ut som en miniatyr-lyspære er mulig å bytte ut? Det burde jo det...?
Og dersom noen vet det, hva ligger de på i pris?

Inntil videre har jeg bestilt meg en ny penn, for jeg er totalt avhengig av den. Den er i daglig bruk, mange ganger pr dag.

Men den gamle, kan jeg bare hive den, eller er det mulig å bytte "proben" eller hva det nå heter?
Jeg har aldri hørt om noen Hanna pHep der proben kan byttes ut.

Kjøper du derimot denne, som jeg har selv og er veldig fornøyd med, vil du kunne bytte probe når den er utslitt.
Denne måleren gir deg i tillegg til Ph verdi, også automatisk mål på konduktiviteten ( i microSiemens /cm) eller TDS (som ppm), og temperatur.
Takk for svar, Tom
Ja, jeg kikket faktisk på akkurat den typen der også her om dagen, da jeg jaktet på ny penn. Men den jeg fant i Norge kostet ca 1400 kroner, såvidt jeg husker. Synes det var litt mye akkurat nå (pga vi flytter i løpet av de neste ukene med tilhørende masse ekstra regninger for å flytte tlf, internett, ny kabel-tv osv) men har absolutt planer om å skaffe meg en slik etterhvert.

Er kjempenysgjerrig på hva som er ledningsevnen i vannet her omkring, og om den endrer seg i akvariet etter en stund ifht kranvannets verdi. En del fisk yngler jo ikke før den verdien er nede på et visst nivå også.

EDIT:
Jo det var riktig pris jeg husket. Koster 1390 kr hos Aquarius i Sandefjord.
Joda denne går an og bytte...ha betegnelsen HI 73127.
Sender deg et pdf på mail.
Takk, Viggo. Står det noe om pris...?
mona o
Takk, Viggo. Står det noe om pris...?

Hehe...nei men delenummeret står på bruksanvisningen
Hei Viggo

Kan du sende den pdf'en til meg og ?
Trenger også en ny "probe" .

catfish_alfakrøll_storheim_dott_biz

mvh
Frode
Hanna har egen side for norge. Her er en lenke rett til akvarierealterte testinstrumenter.

Bruksanvisningen til proben finner du her, om ikke Viggo sender den direkte til deg
Frode Storheim
Hei Viggo Kan du sende den pdf'en til meg og ? Trenger også en ny "probe" . catfish_alfakrøll_storheim_dott_biz mvh Frode


Hm...Mona sin digitale penn ser ut til å hete HI 98107
Jeg har en som heter HI 98128. Det er denne jeg har en PDF fil til..
Sender den til deg...så kan du se..
Raskt ekspedert av dansk nettbutikk (ny ph-måler)
Klokka 1420 på mandag bestilte jeg meg ny ph-penn hos danske Cichlide centret, og i dag kom hentelappen i postkassa Raskt ekspedert!

Dette er en av typen Milwaukee, men jeg har faktisk bestilt en Hanna penn også et annet sted....da har jeg to, og en i reserve. For å sitte uten penn i flere dager en gang til, det har jeg ikke lyst til! Har vel brukt opp snart en flaske med ph-dråpetester (mye pga yngelens vann testes så nøye og to ganger daglig vannbytter osv). Det sier seg selv at dråpetester til 140 kr pakken fort blir svindyrt, så pennen har betalt seg selv i løpet av kort tid.

Så i dag er det endelig lettvindt og kjapt å få målt ph igjen Det har vært noen laaaange dager med utallige testinger.
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Bjørkvist
Reklame for plussmedlemskap