- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Skrytebilde av Maigano:)
Skrytebilde av Maigano:)
Postet 18.10.06 kl 22:29
Liss NilsenMåtte bare vise dere en av nyfiskene:) Kjøpte 3 stk i går,forhåpentligvis 1 hann og 2 hunner. Gjett om gubben fikk sjokk da jeg dro kortet ...537 kr for 3 små fisk...
Ja det er sannelig en nydelig fisk! Imorgen henter jeg 120litersen min, som ser ut til å bli en 165liter i samme grunnflate,(uten at madammen vet deet) Det skal bli mitt første malawi kar, og gjett om jeg gleder meg! Jeg har bestillt fisk som likner litt på din bare med stripene andre veien
denne:
Postet 19.10.06 kl 01:37
Alexander Severinsen[QUOTE=Liss Nilsen]Måtte bare vise dere en av nyfiskene:) Kjøpte 3 stk i går,forhåpentligvis 1 hann og 2 hunner. Gjett om gubben fikk sjokk da jeg dro kortet ...537 kr for 3 små fisk...
Ja det er sannelig en nydelig fisk! Imorgen henter jeg 120litersen min, som ser ut til å bli en 165liter i samme grunnflate,(uten at madammen vet deet) Det skal bli mitt første malawi kar, og gjett om jeg gleder meg! Jeg har bestillt fisk som likner litt på din bare med stripene andre veien
denne:
Og da fikk jeg meg en ny favoritt fisk fra malawi:
Jeg elsker de blå fiskene, men var den virkelig så dyr?
Postet 19.10.06 kl 01:42
Alexander Severinsen[QUOTE=Alexander Severinsen][QUOTE=Liss Nilsen]Måtte bare vise dere en av nyfiskene:) Kjøpte 3 stk i går,forhåpentligvis 1 hann og 2 hunner. Gjett om gubben fikk sjokk da jeg dro kortet ...537 kr for 3 små fisk...
denne:
Og da fikk jeg meg en ny favoritt fisk fra malawi:
Jeg elsker de blå fiskene, men var den virkelig så dyr?
Kjøpte dem på Tropehagen i Harstad til 179.- pr stk.
Svindyrt,syns jeg.
Postet 19.10.06 kl 07:52
Postet 19.10.06 kl 08:31
mundaUtrolig flott fisk, Liss! :) Du får berolige kallj'n med at når det blir yngel, tjener du så mye penger på salg, at det lønner seg å kjøpe litt dyre, eksklusive fisker! ;)
Hehe,han vet vel innerst inne at jeg drar kortet i hytt og pine bare så lenge det dreier seg om pene fisk
Nå er jo jeg så "heldig" at hans hobby også koster en god del penger;han elsker store bensindrevne fjernstyrtbilerSå da kommer jeg bare med "men du kjøpte jo bla bla bla" *vips* så blir det stilt på han,hehe
Postet 19.10.06 kl 08:40
Postet 19.10.06 kl 09:01
Inaktiv bruker
At dere tør å si sånt på et åpent forum. Hehehe
Postet 19.10.06 kl 09:03
Postet 19.10.06 kl 09:04
Postet 19.10.06 kl 09:04
Inaktiv bruker
Ja dere damer har det med å få det som dere vil som regel
Postet 19.10.06 kl 09:07
Postet 19.10.06 kl 09:35
Inaktiv bruker
Ok da......... Dere er vel det Nå venter jeg bare på at di ringer fra butikken, og at mine svarte Coryer har kommet!!!!!!!!!!
Postet 19.10.06 kl 09:43
Birger AOk da......... Dere er vel det:-) Nå venter jeg bare på at di ringer fra butikken, og at mine svarte Coryer har kommet!!!!!!!!!!
Å hadde bare dama mi hatt litersyken som meg, men hun klarer å begrense seg til et kar i stua, men hun er heldigvis tålmodig med meg
Hva heter de svarte coryene vet du det?
Postet 19.10.06 kl 09:59
Inaktiv bruker
Jeg tror det er en svart aeneus, men jeg er langt ifra sikker. Bare håper di får den inn, men ingen ting er sikkert desverre
Postet 19.10.06 kl 10:13
Postet 19.10.06 kl 18:19
Endret: 19.10.06 kl 18:20
Postet 19.10.06 kl 18:53
Postet 19.10.06 kl 19:00
Prisen er helt klar drøy, men er gjerne verdt det så lenge kvaliteten er bra. Mye malawi som selges i butikkene holder ikke mål, dette gjelder spesielt Maingano. Hvis alle ser ut som den på bildet er det nok et godt kjøp.
Men å klage på malawi til 89kr stykket blir for dumt, det må vel vere greit at de tjener mer en 10 kr fisken.
Men å klage på malawi til 89kr stykket blir for dumt, det må vel vere greit at de tjener mer en 10 kr fisken.
Postet 19.10.06 kl 20:01
De svarte Corydorasene
Alexander SeverinsenHva heter de svarte coryene vet du det?
De heter Corydoras aenus 'Black'.
De er klassifisert som Corydoras aenus (som finnes i mange varianter), og for å skille dem fargemessig er ordet 'Black' lagt til på slutten.
Jeg hadde en gruppe slike, men mistet dessverre flere. Et par stk bare døde, Ancistrusen min tok kål på to, så solgte jeg de siste.
Postet 19.10.06 kl 20:35