VF scalare med yngel, eller??

Scalarene har nå fått bosted i 160 L sammen med Ancistrus leksgruppe. Etter 14 dager i nytt hjem la de egg, nå er det en del frittsvømende. Noen som så disse mente at de er VF, men er ikke sikker på hvordan man ser dette. noen som kan hjelpe meg?
De er i alle fall viltfargede, men neppe viltfangede dersom du betalte vanlig pris for dem. Kjøpte du dem privat? Du må sette i gang å klekke artemia til yngelen din da. Lykke til.
Tilføyelse
Kom på at viltfangede har flekker på kroppen mellom stripene, det ser ikke ut at dine har dette. Derfor tror jeg ikke de er viltfangede, men de kan være 1.generasjon, altså VF, da disse flekkene nesten forsvinner i fangenskap, alt ved første generasjon. Om de har noen få som ikke synes på bildet, er det sannsynligvis VF.
Uansett er de utrolig flotte eksemplarer av arten, så du kan være veldig stolt av dem. Og at de legger egg alt etter to uker i sitt nye akvarium, skal du virkelig ta som et tegn på du har gjort ting riktig her! Du sa at de går sammen med en leksgruppe av Ancistrus, og det kan jo hende at hormoner fra disses lek, kan ha utløst leken hos dem.
Når man ser godt på disse har de små mørke flekker imellom stripene, helt oppe mot ryggfinnen. Jeg fikk disse av en her på forumet for en stund siden. 5 stk, men disse startet lek ganske tidlig. Så jeg flyttet dem ut av 540 l og vips så var det gjort.
Gratulerer!
Utrolig flott. Hvordan går det? Nyklekket Artemia er flott fôr til disse. Hadde et par som lag egg selv, men berget bare en pga. for dårlig renhold av tanken og et uhell med Artemiaklekkingen. Ha en flaske Liquifry nr.1 (eller tilsvarende) på lur i tilfelle uhell, det savnet jeg da jeg plutselig sto uten artemia.
Dette er IKKE moro. Nå har de lagt egg, blitt frittsvømende, men etter 4-5 dager som frittsvømende blir de borte alle sammen. Dette har skjedd 2 ganger nå, nye egg er i dag lagt, men går det bra denne gangen tro??

Noen som kan hjelpe meg med å skjønne dette??
Hvordan blir de borte? Alle på en gang eller litt etter litt?

Har du dekket til filterinnsugene? Virker det som at foreldrene spiser dem?
Alle på engang, tror de spiser dem. Men kanskje det er for lite mat. Vil få til disse, så gir meg ikke.
Det kan godt vere att de spiser sine egne det har skjedd hos oss med vanlig scalare . Hva med å ta egga ut og klekke de kunstig det går veldig bra her hos oss

MVH Holms
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap