Trenger litt hjelp her...

Har for ikke lenge siden skaffet meg nytt akvarium, det skal visstnok være på 140L, men etter målene er det nok litt mindre (125-130L) Det fulgte med en innvendig pumpe i pakkeprisen. Det er en Am-Top Professional, Power Liquid Filter At-1000F. Hadde fra før av samme type pumpe i min 60L, bare at den het At-800F. (Syns foressten den lagde veldig mye strøm i det lille akvariet, men det var den jeg ble anbefalt på butikken....)
Den nye pumpa tar vist 1000L i timen og lager mye strøm i vannet (selv om den er stilt inn på det minste hakket) og bråker litt, i tillegg til at jeg syns vannet er fullt av partikler som aaaldri blir borte....
Er interessert i å skaffe meg et utvendig filter, som kanskje ikke lager like mye strøm, som faktisk gjør vannet rent og som kanskje ikke bråker så mye... ? Har ingen erfaring med utvendige filter så trenger litt veiledning her. Vil også slippe å betale så mye.. helst under 1000lappen... noen som har noen tips?
Det ligger 2 utvendige Ehaim filtere på Webzoo. Eheim 2222 Pro I for den størrelse akvarium du har (350 ltr/tim) eller om du ønsker et større Ehaim 2224 Pro I (500 ltr/tim). Pris er henholdsvis 882.10 og 982.90. Det tilkommer Efimech og Efisubstrat pro (1 ltr av hver) til den minste og 1 + 2ltr til den større. Med substrat er du over 1.000,- på den største.

Om jeg skal ha utvendig er jeg på tanker om en av disse selv. De leveres med slanger og rør.
Takk takk :-)
Var i går på Tropehagen zoo og dro hjem med mitt nye utvendige filter Endte opp med en AM-top 3336. Egentlig til akvarium på 300-350l, men de er vel ingen ulempe. Det tar 800 l/t. Veldig fornøyd med det da. Helt utrolig stillegående!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap