Peckoltia/panaque

Har ei malle jeg kjøpte for en stund siden, men noterte selvfølgelig ikke navnet. Jeg har nok tenkt at det er en peckoltia. Vet det er vanskelig å skille peckoltiaene fra hverandre. Men etter å titte på bilde av en panaque, begynner jeg å lure. Noen som vet hva (om noe) som skiller peckoltiaene fra panaquene?
Inaktiv bruker
Ett bilde av din hadde vel hjulpet noe
Ang forskjeller på pec. og panac. så er det endel info i fiskebasen her på forumet og på www.planetcatfish.com for eks.

Tenkte egentlig litt på om det var noen forskjeller sånn på generelt grunnlag. Skal forsøke å få tatt bilde av rakker'n, men er ikke sikker på om det går. Det er en sky liten ting, og den foretrekker å komme fram i mørket. Hvis den er ute og viser seg fram, stikker den raskt i sikkerhet om jeg kommer bort til akvariet, selv ved foringstid. Jeg må være uttrolig forsiktig og samtidig rask på labben!
Endelig bilde!
Endelig har jeg (nesten) et bilde av dyret jeg ikke vet hva er. Dessverre er ikke kvaliteten på bildene de beste. Som før nevnt: Denne malla er sky, og derfor veldig vanskelig å få festet på film (eller egentlig minnekort...)

Ok, så kvaliteten på bildene er veldig dårlig. Jeg blir imponert hvis dere greier å identifisere den
Ligner litt på en LDA01, men akkurat denne karen med dette mønsteret finnes det veldig mange varianter av... så sikker er jeg ikke.
Ja, enten det eller tiger pleco (L-002)
Jeg ville nok tippe på L-169(LDA01) men det er ekstremt vannskelig å si eksakt hva det er.

E
Gjenoppfrisker denne, jeg. Det er to nye opplysninger som kanskje kan hjelpe dere til å fastsette hva dette er. 1. jeg tror denne ikke er av de minste L-mallene. I det siste har den vært mye mindre sky, og da ser jeg at den faktisk har vokst en hel del. 2. Den ligger og gomler på ei trerot nå. Altså er den blant L-mallene som gjerne vil ha tre i kosten. Jeg skal se om jeg greier å lure nok strøm ut av batteriene på kameraet mitt til at jeg får tatt et nytt bilde av den.
Endelig la malla godsida til, og tillot meg å ta et (eller faktisk flere) bra bilde(r) av den. Slik ser malla mi ut. Da blir det kanskje lettere for dere å se hva dette er. Det ble i sin tid oppgitt fra butikken at denne spiste snegler. Men det var i "hatbutikken" min, og der har de rett og slett ikke peiling på hva de holder på med. Jeg har vel til gode å få riktig informasjon der i gården. Men, malla er pen, den. Og jeg er veldig fornøyd med den. I det siste har den blitt mindre sky også
Det ligner veldig på de jeg hadde Dyrehagen.
Flott skiferhule du har forresten... #
Erlend D Bertelsen
Jeg tipper fortsatt L-169 E

Enig med Erlend her. Det er nok en L-169 eller L-002 (Samme formen)
tertit
Flott skiferhule du har forresten... #:)

Hmmm...lurer på hvor den kommer fra, jeg...
Bare en liten oppdatering: Jeg tror dere som gjettet L-169 har aldeles rett. Jeg har nemlig en bitteliten malle som jeg *vet* er L-169, og den ser ut som en miniatyr av denne malla. En bitteliten kopi. Vel, da får de selskap av hverandre
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Aagedal
Reklame for plussmedlemskap