Vanskapte guppyer

Har ett GIGA problem fikk en hel del guppyer, men desverre fikk mer enn mesteparten av kullet skjev ryggrad og diverse. så det ikke før de var stor nok og jeg har ikke hjerte til og ta livet av de. dyrebutikken vil helt bombe sikkert ikke ha de. vennene mine ville heller ikke ha de.. vurderer og kjøpe ett til kar bare til disse guppyene men har ikke plass. noen som vet hva jeg skal gjøre?
Disse fiskene har varige deffekter, og vil trolig ikke bli spesielt gamle.

Jeg ville nok latt dem leve jeg også, siden de ikke bærer på noe som smitter. Men de fleste ville nok kakka dem i hue
Bruk dem evt.som for
Har du noen store fisk som kan spise dem, eller er de alt for store? Vet det er brutalt, men de vil ikke få noe spesielt godt liv uansett. Dessuten gir Guppyhunner 30-50 stk. yngel hver femte uke uansett..... Om du har brukt fødekasse til hunnen er det muligens grunnen til skadene, da hun kan føde dem for tidlig. Skaff deg heller noen finbladete planter, som myriophyllum, cabomba eller lignende, eller mose av et eller annet slag, ex. javamose, vil det vokse opp nok yngel uansett, og det vil bli de sterkeste som overlever, noe som er bra for gruppa. Ellers kan krokete ryggrad tyde på innavl, så om du har fått tak i yngelen privat, kan det være lurt å skaffe noen til fra et annet sted. Gurami og Scalare mumser gjerne i seg vanskapt yngel. Forresten et tips; kjøp deg en blågurami til, så du har et par og se den morsomme parringsleken og reirbyggingen. Disse bygger skumrede som du sikkert vet, og passer på egg og yngel, jeg tror det er bare hannen som passer redet, slik at du må flytte hunnen. Hanner har spiss ryggfinne, hunnens er avrundet øverst. Neontetra er ekstremt vanskelig å få oppdrett på, mens guramier regnes som relativt enkle.
Lykke til med videre oppdrett!
Akvariedilla
Neontetra er ekstremt vanskelig å få oppdrett på

Ekstremt vanskeli? Sprer ikke de ut egg hele tiden da? Er vel ekstremt vanskeli og få opp yngel i selskapskar, men de legger vel egg hele tida egentli?
At fisk legger egg villig vekk, er ikke ensbetydende med at eggene klekker, og at yngelen vokser opp.

Eggene til neontetra blir fort angrepet av mugg, i tillegg er yngelen så små at det er så og si umulig å fore dem opp.

Skal en drette neontetra, vil dette koste vesentlig mer enn å kjøpe denne rimelige fisken
Okey daså. Når jeg var i Danmark en gang solgte de jo neontetra for 4,- per stykk
mArTii =)
Okey daså. Når jeg var i Danmark en gang solgte de jo neontetra for 4,- per stykk :)


Danmark ja..

Fikk rødmunntetra grisebillig i Sverige, nesten slemt med de prisforskjellene.
MC Darup
[QUOTE=mArTii =)]Okey daså. Når jeg var i Danmark en gang solgte de jo neontetra for 4,- per stykk :)


Danmark ja..

Fikk rødmunntetra grisebillig i Sverige, nesten slemt med de prisforskjellene.
Ja, Norge er ikke akkurat det billigste landet å bo i Men fikk ikke neontetraene hjem dah. Mamma sa det ville vært dyreplageri hvis de måtte holde ut 8 timer eller no i en bil. Kanskje ville 80% overleve og resten slite kraftig, lite hyggeli... visste lite om akvarie dah så stolte på henne...
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap