morder-slørhalen

visste ikke åssen fisk jeg skulle kategorisere slørhalen som, så jeg postet denne her..

Altså, jeg har en slørhale, det er ganske bra størrelse på den, og den bor sammen med platy,sverdragere og to andre mye mindre slørhaler. I dag så jeg det utrolige, i munnen hadde den en hel sverddrager-hann!! Han hadde forsøkt å spise den, fisken var død og helt hvit, men den ble spyttet ut, ca 2/3 var igjen av den. Jeg gjenkjente den også som en svært spesiell og fin hann som jeg kjøpte for to dager siden, så akkurat nå er jeg både sint og sjokkert.

Er det normalt at slørhaler tar så stor fisk?? Jeg hadde aldri trodd det.. en voksnen sverddrager er jo.. ja.. relativt stor..? Jeg mener, spise den hel?!
Det er jo mulig at sverddrageren døde av seg selv, at den ikke klarte overgangen til nytt akvarie, og at slørhalen din, glupsk knafset i vei på den tilgjengelige proteinkilden. Slørhaler er jo ikke så raske svømmere, iallefall ikke sammenlignet med sverddragerens potensiale, så jeg tror sverdrageren må ha vært svekket eller død når den ble spist...
joda, du kan ha rett i det, men jeg syns likevel det var så snålt, en hel sverddrager i munnen... det var grotesk:/
Siden sverddrageren var blitt hvit, var den nok steindau da slørhalen forsøkte å ete denne.

Fisk eter gjerne sine venner når de stryker med, mat er mat Og det som passer i kjeften, trykkes inn. Om det ikke passer i kjeften, forsøker de gjerne likevel
Frank Angell
Fisk eter gjerne sine venner når de stryker med, mat er mat ;) Og det som passer i kjeften, trykkes inn. Om det ikke passer i kjeften, forsøker de gjerne likevel ;)

Du er flink med setninger. Morsomt å lese
jaja. Den har uansett tatt kverken på all yngelen min, så den flyttet til naboen min i dag sammen med de to mindre slørhalene mine. Der får de bo i mye større kar sammen med andre gullfisker, så jeg tror det er bedre både for slørhalene og for yngelen min=)
morder slørhaler
sjannett
jaja. Den har uansett tatt kverken på all yngelen min, så den flyttet til naboen min i dag sammen med de to mindre slørhalene mine. Der får de bo i mye større kar sammen med andre gullfisker, så jeg tror det er bedre både for slørhalene og for yngelen min=)

joda gullfisk er oppurtunister når det gjelder mat, eter alt.. planter, fisk, og så dyr den finner.. mine gullfisker(rip) hadde rett så hygglig i mitt kar.. til det ble tomt vel å merke, tomt for liv, da hadde de spist seg i gjennom ca 30 neon, 10 andre tetraer, terrorisert scalarene og spist opp alle plantene.. så da var det bare de i gjen, 2 stk, feite fisker.. gav de bort til en kompis men der døde de nå i sommer..
Tilfeldig bekjentskap
© Norman Behr
Reklame for plussmedlemskap