Lysrør til Juwel

Jeg har standard lysrør som kommer med mitt 125l kar, 18W er det vel. Det jeg lurer på er om jeg kan sette allslags andre 18W rør inni her? Jeg vil egentlig ha noe som er mer optimalt for plantene, men kunne godt tenkt meg mindre gult lys også, hvitere. Vet ikke om det lar seg kombinere heller.
Plussmedlem
Du kan sette inn kva du vil av lysrør med 18W. Utvalget er stort!
18 og 20W går om hverandre, så her kan du velge i kanskje ett hundretalls kombinasjoner
Takk folkens, men nå er jeg bare mer forvirra Får se om jeg får rota frem noe info om de aktuelle da.
Om du ønsker hvitere lys, må du opp i fargetemperatur på rørene.
Mener at Juwel-rørene er på 3900 og 5200K (korriger meg om jeg tar feil).
Anbefaler selv Hagens rør, har selv Sun-glo i kombinasjon med Life-gloII.
Lyset er ikke spesielt "kaldt", fiskenes farger er optimale etter mitt syn, og plantene vokser noe grasat i forhold til andre kar. Alger ser jeg ikke snurten av
Takker for tips, får kikke på det.
Har bestilt de du anbefaler, får se om jeg blir fornøyde med de. Trenger jeg noe spesielt for å feste disse i mitt kar?
Lysrørene festes i festene der dagens lysrør står
virker ikke som de hagen rørene passer til mitt juwel akvarium. Er 15w lysrør der, og de står på ført med lengden 438mm.

Sjekket hagen sine rør:
http://www.hagen.com/uk/aquatic/sub_category_psubtype.cfm?CAT=1&SUBCAT=112&PSUBCAT=11204


virker som de har 457mm som standar

Noen som vet om det er feil påført på juwel sine rør eller om det rett og slett ikke er murlig å putte inn noen andre rør i standar armaturen her..

skulle vel tro at de hadde standarisert 15w til samme lengden egentlig.. men virker ikke slik
Det hele bunner ut i at enkelte oppgir kun selve klass-kolben som lengde, andre oppgir denne med endehylser, og noen få tullballer med pinnene

Rett måte er rørets totale lengde, uten pinner. Da er 15W rør fra Hagen plutselig 43,8cm.
Hørtes lengden kjent ut ? Det er i alle fall rette størrelsen, enten man oppgir det ene eller det andre.
AHHHA! - Lureri
ahha....


Takker for et glimmrende svar nok en gang frank.. Viste det luktet muffens her
15watt=45cm 18watt=60cm 30watt=90cm 36watt=120cm

Man runder av til målene over, så blir alt så meget enklere
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap