Hva er det jeg har fått med meg hjem? Malawi

Var å skulle hente Demasoni ciklider idag, direkte fra grossisten, men det var det ikke jeg fikk med meg hjem. Men hva er dette? Det ser ut som en blå/blå rød zebra. Men jeg vet ikke, og det er litt kjipt.
chikopae ?
Synes det ligner på Melanochromis chipokae, men er ikke sikker...
Det var nok dessverre Rød Zebra, blå/blå varianten. Så da er den gåten oppklart. Mye jobb for meg venter, fanging og kjøring Men men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.
Enig i at dette er rød zebra, trolig under mye stress\ lite utvokste eksemplarer. Blir jo mye lysere etterhvert som dem trives

Den orange så ut som en rød zebra hun, underernært sådann.
Det ser forøvrig ut som ett svært stort overtall av hannkjønn blandt fiskene.
Frank Angell
Enig i at dette er rød zebra, trolig under mye stress\ lite utvokste eksemplarer. Blir jo mye lysere etterhvert som dem trives :) Den orange så ut som en rød zebra hun, underernært sådann. Det ser forøvrig ut som ett svært stort overtall av hannkjønn blandt fiskene.

Har 3 rød/rød zebra i det karet som det skal gå demasoni oppi, så den røde er en liten ung fisk jeg holder på å fore opp, tror ikke den lider noen nød for å si det sånn. Men de andre skal ut, alle de blå. 6stk. Jeg burde tatt meg tid til å sjekke dette, men jeg hadde/har stor tiltro til den butikken jeg kjøpte de. Det er bare skjedd en missforståelse. Jeg får fiskene veldig billig visst jeg henter de i butikken når forhandleren kommer med dem, sånn at de ikke trenger å ut av posene. Det som var rart var at det sto demasoni på pakken(følge seddelen), og det var det som var bestillt. Kom ingen flere poser heller. Så her ligger feilen utenfor butikken sine hender.

Men nå er det bare å kjøre bort igjen og bytte, så neste uke er det 6Demasoni istede for rød(blå)zebra.

Må si jeg gleder meg til det. Og nå har jeg lært noe nyttig også, for jeg hadde ikke peiling på at Rød Zebra kom i en blå variant
Noen gang skjer det slike glipper

Den mørke fargen minnet mye om de jeg drettet selv for en tid siden. Men dem var små, var de nesten sorte i fargen, og ble gradvis lysere. Men kun en var skikkelig "babyblå" i fargen: Bossen selv Så mange eksempler på hvordan fargen endret seg med humør, lek og størrelse
Frank Angell
Noen gang skjer det slike glipper :) Den mørke fargen minnet mye om de jeg drettet selv for en tid siden. Men dem var små, var de nesten sorte i fargen, og ble gradvis lysere. Men kun en var skikkelig "babyblå" i fargen: Bossen selv ;) Så mange eksempler på hvordan fargen endret seg med humør, lek og størrelse ;)

Ja nå har ikke lyset slått seg på i karet enda men jeg gleder meg til å se hvordan de er idag, både i farge og humør. Når de ble satt inn til sjefs hannen min så var det litt knuffing, men det gikk merkelig greit altså. Vet du hvordan det hadde vært visst jeg bestemte meg for å beholde ei blå hunne, semmen med de tre jeg har(en han og to hunner). Blir det en mix i farger, eller blir det det som kalles blå/rød variant.

Ps. Kameraet mitt lyver veldig på farger og i de hele tatt. Det er ett 1920modell, 0.001mpx stoneage canon
Vil tro at du får en mix av farger om du krysser disse.
De jeg selv hadde, var greie, siden hunnene ikke hadde spor av blått i seg. Fikk da flotte rød-orange hunner, og knallblå hanner.
Frank Angell
Vil tro at du får en mix av farger om du krysser disse. De jeg selv hadde, var greie, siden hunnene ikke hadde spor av blått i seg. Fikk da flotte rød-orange hunner, og knallblå hanner.

Jeg får se hva jeg gjør, kommer nok til å beholde den mest lilla av dem, er jo litt fine da.
Inaktiv bruker
Frank Angell
Vil tro at du får en mix av farger om du krysser disse. De jeg selv hadde, var greie, siden hunnene ikke hadde spor av blått i seg. Fikk da flotte rød-orange hunner, og knallblå hanner.

eg har 5 rød sebra, der det er 3 hoer, en blå hann og en oransj hann.. blandt desse er det danna 2 par. Men all yngelen er oransj?? kvifor får eg ingen blå?? (og trodde foresten det bare var hannene som kunne vere blå?)
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap