hjelp!! hva er dette

kjøpte i dag en plant, jeg aldri har sett før!!

stengelen er tykk, og litt hårete, så har den, nederst blader som en cabomba, eller myriophyllum, videre oppover får den så blader som ligner mere på en elve pest, for så å få store tykke blader..

spurte på dyrebutikken, men de viste ikke, hadde aldri hatt, eller sett den før???

merksnodig sak..

fargen er varierende også. fra brunrød nederst, till irrgrønn øverst!!

bilder har jeg ikke av den..
Tror du må få lagt ut bilder slik at ein får sett dette?
Litt vanskeleg uten bilde...
Hårete? Det minner egentlig mest om en plante som ikke hører hjemme under vann...
Hårete planter har utviklet dette for å holde på fuktighet, og for å gi skygge for solen. Dette er jo en egenskap en plante under vann ikke har bruk for.... så jeg lurer nesten på om du har fått en potteplante. Det er dessverre ikke helt uvanlig at zoobutikker selger dette som akvarieplanter.... irriterende nok. De holder en kort periode under vann, så råtner de bort.

Men, det er selvsagt umulig å si noe sikkert uten et bilde. Du må nok få hostet opp et bilde av den først
var en myr plante
planten var en plante egnet for planting i myr,og fuktige områder, sikkert bra ved og i hagedammen,..
de forsvant like raskt som de kom i mine kar,.. fiskene åt opp bladene så kastet jeg resten sikkert like bra,.
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap