- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Nei det er ikke en overkjørt cory,det er en flyndre :)
Nei det er ikke en overkjørt cory,det er en flyndre :)
Postet 23.11.06 kl 14:16
Veit du kva art du har?
Vi hadde også ein gong to flyndrer, men blei aldri sikre på kva art det eigentleg var. Dei likna på di flyndre, men var litt meir lang og smal.
Våre blei mobba i hjel til slutt. Dei stolte så mykje på kamuflasjen i sanda at dei ikkje flytta på seg sjølv om dei blei plukka på av andre fisk, og vi hadde ikkje mulighet til å ha dei i eit artsakvarium.
Vi hadde også ein gong to flyndrer, men blei aldri sikre på kva art det eigentleg var. Dei likna på di flyndre, men var litt meir lang og smal.
Våre blei mobba i hjel til slutt. Dei stolte så mykje på kamuflasjen i sanda at dei ikkje flytta på seg sjølv om dei blei plukka på av andre fisk, og vi hadde ikkje mulighet til å ha dei i eit artsakvarium.
Postet 23.11.06 kl 14:42
Her er forresten vår profil av våre på Akvarius:
http://www.akvarius.no/text.cfm?id=1190
Vi var sikre på art då det blei skrive, men eg er ikkje like sikker no... :-P
http://www.akvarius.no/text.cfm?id=1190
Vi var sikre på art då det blei skrive, men eg er ikkje like sikker no... :-P
Postet 23.11.06 kl 14:44
Postet 23.11.06 kl 14:56
Postet 23.11.06 kl 15:03
Postet 23.11.06 kl 15:15
Inaktiv bruker
Thor (Dahls dyrerike) var ikke inne når jeg hentet de så fikk bare veldig generell informasjon om de.
Skal innom før helgen igjen å få mere info evt hente ett par til.
De går i 170L her sammen med resten av fiskesuppa mi
Han ene sitter på glasset mye,den andre karen ligger litt her og der på bunn.
Ganske fin rådasand der så de har muligheten til å grave seg ned hvis de føler for det.
Kun vært oppi der i 2-3 timer så er nok ikke husvarm på ett par dager til.Han ene er mye på glasset som sagt,han andre gravde seg ned med engang men de andre fiskene var nysgjerrig og dultet borti så han ga opp Stort sett bare snill fisk oppi der også.
Han på glasset er ca.7cm lang og ca.3-3.5cm bred.
Utrolig artige fisker syns jeg
De her er mere "runde" enn de du linket til Holger.Mulig de her er større enn de på bildet ?
Skal som sagt få tak mest mulig info om de og få tatt noen bedre bilder.Kameraet mitt er elendig på nærbilder desverre.
Har ringt en kompis med bra kamera.
/jan
Skal innom før helgen igjen å få mere info evt hente ett par til.
De går i 170L her sammen med resten av fiskesuppa mi
Han ene sitter på glasset mye,den andre karen ligger litt her og der på bunn.
Ganske fin rådasand der så de har muligheten til å grave seg ned hvis de føler for det.
Kun vært oppi der i 2-3 timer så er nok ikke husvarm på ett par dager til.Han ene er mye på glasset som sagt,han andre gravde seg ned med engang men de andre fiskene var nysgjerrig og dultet borti så han ga opp Stort sett bare snill fisk oppi der også.
Han på glasset er ca.7cm lang og ca.3-3.5cm bred.
Utrolig artige fisker syns jeg
De her er mere "runde" enn de du linket til Holger.Mulig de her er større enn de på bildet ?
Skal som sagt få tak mest mulig info om de og få tatt noen bedre bilder.Kameraet mitt er elendig på nærbilder desverre.
Har ringt en kompis med bra kamera.
/jan
Postet 23.11.06 kl 15:49
Endret: 23.11.06 kl 15:50
Postet 23.11.06 kl 16:09
Inaktiv bruker
jaHvor mye kostet disse?
Mener det var 129,- stk
/jan
Postet 23.11.06 kl 16:14
Postet 23.11.06 kl 18:33
Inaktiv bruker
mArTiiDe var lite tøffe dah! Hva spiser de?
Det meste iofs
Her i huset går det mye på rekemix.
Vi får se,de har ikke vært mange timene i karet.
/jan
Postet 24.11.06 kl 00:05
Postet 24.11.06 kl 14:59
Inaktiv bruker
mArTiiOk, fint at de spiser litt av hvert dah. Siden de liker rekemiks liker de sikkert oxo myggiser og reker og sånn. PS: Hva betyr iofs?
iofs = i og for seg
Vet vel ærlig talt ikke hva de spiser/favorittmat.
Men i hjørnekaret går det så mye rart så bytter litt på kosten.Går primært på rekemix men sper på med 2 typer malle tabletter og litt ymse tørrfor/flakfor.
Flyndrene er blitt litt husvarme nå.Holder i sammen,max 5-6 cm fra hverandre
Gravd seg ned i dag så tok meg en god 15-20 min å finne de.
Skal innom Dahls i morgen og hente minst 1 til og få mere info om de.
/jan
Postet 24.11.06 kl 15:24
Postet 24.11.06 kl 15:29
Inaktiv bruker
Postet 25.11.06 kl 16:38
Postet 25.11.06 kl 17:13
Rett navn på denne skal i henhold til Fishbase være Brachirus harmandi
Som du ser er profilen temmelig slank... Her kan du gjerne fylle inn info etterhvert som du lærer fisken å kjenne.
Bilder er også noe som verdtsettes
Som du ser er profilen temmelig slank... Her kan du gjerne fylle inn info etterhvert som du lærer fisken å kjenne.
Bilder er også noe som verdtsettes
Postet 25.11.06 kl 18:28
Inaktiv bruker
Frank AngellRett navn på denne skal i henhold til Fishbase være [URLBLOCK1] Som du ser er profilen temmelig slank... Her kan du gjerne fylle inn info etterhvert som du lærer fisken å kjenne. Bilder er også noe som verdtsettes :)
Som link nr2 antyder min gode mann
Når det er sagt,fisk og navn er noe man snart blir gal av
De bytter og trikser,rart man blir forvirret...
Bilder ja,så snart min gode venn Thomas svinger innom med ett kamera som tar bilder litt nærmere enn mitt antikke klarer så ordner det seg nok.
De fikk foresten litt mygglarver i dag,satse på at man kan få "omvendt" dem til rekemix på sikt
Og ja,bilder,mere info vil nok helt klart komme.Står ikke mest i fiskebasen her på forumet :P
/jan
Postet 25.11.06 kl 21:54
Endret: 25.11.06 kl 21:56
Postet 25.11.06 kl 22:15
Inaktiv bruker
DyrehagenArtig fisk :-) Jeg elsker all sær akvariefisk, og er selvsagt grønn av misunnelse!
Endelig ei med samme smak
Neida,men syns det er litt artig med fisk som ikke er A4.
Desverre så ser det ut som den ene er i dårlig form....nr2 er i form,spist godt og graver seg ned halve dagen.
Holder ett øye med han/hun som er litt satt ut.
Bestilt noen flere så satse på at de er 100% friske og oppegående.
Har ett karantene kar stående klart fall i fall.
Og for ente gang,nye og forhåpentligvis bedre bilder er på gang.
/jan
Postet 25.11.06 kl 22:37