Nybegynner

Jeg har lyst til a drive med avl av fisk, men jeg vet ikke hva som er best for nybegynnere?
Jeg har hatt 2 yngler, saa jeg er litt vant med det.
Og noe man kan tjene litt paa.
Oppdrett
-Nina M.-
Jeg har lyst til a drive med avl av fisk, men jeg vet ikke hva som er best for nybegynnere? Jeg har hatt 2 yngler, saa jeg er litt vant med det. Og noe man kan tjene litt paa.

Som nybegynner er Guppy - platy - sverdrager helt supert å begynne med. For å tjene penger ? aner ikke =)
fisk du kan tjene penger på er vel ofte fisker som er litt vanskeligere og få avl på...?! og ettersom man er nybegynner så burde man glemme tanken på å tjene noe stort med penger på fisk...
Å tjene penger på oppdrett er vanskelig - svært vanskelig. For det første må det være ett marked tilstede som er interessert i å betale deg mer for hver fisk enn det har kostet totalt sett å drette denne.

Om man har egne oppdrettsakvarier, skal man drette temmelig store mengder fisk samtidig for at dette skal lønne seg med de vanlige artene i handel. Tørr ikke tenke på hvor mange hundre fisk jeg har solgt med "underskudd", der oppdrettet har vært mest for å lære mer om fisken. Men det er en del lapper jeg har brukt på at andre skulle få billig fisk :p

Som det allerede er nevnt; vanskelige arter er mer verdifulle enn lette arter. Dette sier seg selv, f.eks maller til mange hundre kroner pr fisk kan man tjene noen skarve kroner på.

Ellers er det mulig å tjene noen kroner om fisk vokser opp sammen med resten av fisk, altså at man ikke bruker penger på drift av ett eget kar.
Her har jeg vel hatt mest "inntekt" på ansictrus, disse solgte jeg vel yngel fra for 5-6 tusen på ett par år. Disse gikk i sammen med vanlig fisk, altså ikke noe dilldall for å sørge for stor overlevelses%
Tips!:)
Jeg har erfaring med at det er "steikje" enkelt å drette sølvmolly/seilfinnemolly jeg!
Kjøpte en hanne og to hunner= vips mange (over 50) unger!!
I tillegg koster sølvmolly 60 kr stykk her i dyrebutikken nær meg så det blir jo litt penger av det, feilen som skjedde meg var at jeg ikke hadde lest nokk om krav o.l. så alle døde etter 2-3 uker!
(de trenger litt hardt (salt) vann! Du kan sikkert finne mye info på internett!
mvh Maria
Spørsmål
glemte å spørre:
hvor stort akvarium har du?!
det kommer jo ganske ann på det da vet du vell!
hei IGJEN!:)
Glemte en ting til:
Det er sølvmollybebiser på det dårlige bildet mitt!xD
Ikke for å klage på deg "haslana and fishes", men du kan endre innleggene etter de er skrevet, så istedenfor å lage masse små innlegg så kan du heller lage et stort?
For det er ikke vanskelig å endre innleggene
Ååååå...
Det var jeg absolutt ikke klar over!
Takker!xD
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap