Juwel Vision 450

Er det noen av dere som har dette karret? Vi har i grunn bestemt oss for å kjøpe et slikt, men så har jeg fått det for meg at det kanskje blir litt strekk, eller vridningnår man ser gjennom glasset siden det er buet, sånn at fiskene liksom blir noe strukket og at ting kan få litt merkelig form gjennom den buede ruta?
Håper dere forstår hva jeg mener...
Har ikke hatt dette selv, og blir ikke å ha det heller. Grunnen er som du selv er inne på, det er litt spesielt å se gjennom en buet rute. Hadde en del buekar tidligere, og du verden så store neontetraene var når de var midt i karet
Syntes det var litt frustrerende at glasset ga såpass feil synsopplevelse. og buet glass er ikke det letteste å rense med magnet eller algeskrape. Ikke det at det ikke finnes andre løsninger, men

Hva må du ut med for dette karet nå?
Inaktiv bruker
Vi har ett 170L hjørnekar,buet front.
Fungerer greit det faktisk.Litt rart å sitte på siden kanskje,ser ikke hele karet på en måte Men kan ikke si at fisken/inventaret blir "strekt" på noen måte.
Som Frank sier så blir det en viss "forstørrelsesglass"effekt av buede fronter.
Det som er ei bitch derimot er å fange fisk....
Finns det buede håver ? :P

/jan
Frank Angell
Hva må du ut med for dette karet nå?

Som med alt annet varierer prisene veldig fra butikk til butikk. Vi har sett dem fra 10 190,- til 17.990,-

Kansje vi heller bør gå for en juwel rio 400, da slipper vi jo problemet både med forstørrelse, rengjøring og mangel på buede håver ;0)

Bare å ta kontakt dersom noen har ett de vil bli kvitt *smiler*
...
jeg har rio 240 Min mening er at en rett rute er mye finere enn en buet rute har sett rio 400 og vision 400 siden av hverandre, og da var det helt klart rioen som finest

Det er nå min mening
Da var et helt nytt juwel rio 400 kjøpt! Det blir hentet i dag og satt opp i morgen!
375 literen vår er solgt og skal ut i morgen, og vi håper 325 literen snart forsvinner den også. Vi fant ut av at det ble litt mye med to så pass stor karr i stua, så nå samler vi de fiskene vi skal satse på i rioen, og setter de andre litt rundt forbi i småkarr, eller gir dem bort. Gleder meg utrolig til å få det i hus!
Nå er karret i hus! Ble en liten strek i regningen da jeg klarte å få strekk i ryggen da vi bar 375 literen ned trappen, men pytt sann, nå kan jeg jo sitte i en stol å se på når Arne innreder i kveld. Forstår ikke hvorfor dette karret ser så mye større ut enn 375 literen, det er jo bare 25 liter som skiller dem. Ikke at det gjør noe altså ;0)

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap