AF går treigt
Postet 01.12.06 kl 04:13
Inaktiv bruker
Høyer'nJeg sliter med at sidene her på AF bruker lang tid på å åpnes... Hva kommer det av? Må Holger skru opp upload-hastigheten på serveren? Det er ikke jeg som har treig internett, for linja mi er på 20MB :)
Linja di kan være treg selv om den er på 20mb
Men noen ganger så tar ting tid her,ikke noe problem for min del.
/jan
Postet 01.12.06 kl 07:52
Postet 01.12.06 kl 08:23
Postet 01.12.06 kl 09:06
Postet 01.12.06 kl 09:52
Postet 01.12.06 kl 10:06
Høyer'nJeg sliter med at sidene her på AF bruker lang tid på å åpnes... Hva kommer det av? Må Holger skru opp upload-hastigheten på serveren? Det er ikke jeg som har treig internett, for linja mi er på 20MB :)
Hvis du hadde hatt 20MB linje måtte du hatt ei 160 Megabits linje, noe jeg tviler på. Så her må du ikke bruke stor bokstav i hytt og vær :P 20Mb heter det
Vekk fra pirk og over på problemet. Hvis du bruker IE, så er den nettleseren uvanlig elendig til å cache sider skikkelig, dermed vil mye måtte lastes på nytt fra side til side hvis du er litt uheldig og surfer på moderne koda sider. Dette fordi IE6 er gammel og Microsoft ikke gadd å følge med på hvilken retning nettsidedesign tok i den tiden. Sliter mye med å optimalisere for IE treghet på noen av våre kunders større sider. Foreslår du oppgraderer til IE7 eller skifter til Firefox eller Opera hvis bare få sider som AF er tregt.
Postet 01.12.06 kl 10:28
Foreslår du oppgraderer til IE7 eller skifter til Firefox eller Opera hvis bare få sider som AF er tregt.
Nei, du foreslår ikke at han oppgraderer til IE7 ;0)
De som fremdeles bruker Explorer er de samme menneskene som; ikke tør skru på innstillingsknappene på radioen og tv (kun av/på knappen skal røres, til nød volumknappen) og bruker nokia-tune som ringelyd på mobilen (dersom de tør bruke mobil). Dette er selvfølgelig satt litt på spissen, men sanneheten er at vi som bruker internett/data mye merker stor forskjell i fart, feilmeldinger og annet tull når vi bytter fra Explorer til Firefox. Ingen nettleser som kommer opp mot foxen.
Nå venter jeg bare på en storm av innlegg der dere er helt uenige, men jeg bytter ikke tilbake til explorer uansett jeg! *ler*
Postet 01.12.06 kl 10:54
Postet 01.12.06 kl 11:05
Nå er det slik at alt tatt i betraktning så er ikke IE7 så verst. Har det selv her, og på en Windows Vista test PC hjemme. Men bruker Firefox til daglig bruk, er nødt til å ha alle nettleserne til jobbruk likevel for testing. Vi som jobber med det må faktisk innse at minst 80% av besøkende bruker en IE versjon
Postet 01.12.06 kl 11:09
Postet 01.12.06 kl 11:51
Postet 01.12.06 kl 11:53
Postet 01.12.06 kl 12:01
Postet 01.12.06 kl 12:03
Postet 01.12.06 kl 12:30
Om det er verst på natta eller på dagen har jeg ikke tenkt på. Bruker siste versjon av Firefox ihvertfall. Når jeg trykket på "svar" knappen under innlegget til Morten, så brukte den ca 2 min på å åpne neste side. Kun her på AF det er sånn.
Jeg sufer på nettet i timesvis hver eneste dag både på jobb og privat og har ikke dette problemet andre steder. Har også 3 datamaskiner på 3 forskjellig linjer hvor det er samme problem.
Men men, det er godt jeg bare er 22 år, så jeg har god tid
Jeg sufer på nettet i timesvis hver eneste dag både på jobb og privat og har ikke dette problemet andre steder. Har også 3 datamaskiner på 3 forskjellig linjer hvor det er samme problem.
Men men, det er godt jeg bare er 22 år, så jeg har god tid
Postet 01.12.06 kl 12:51
Postet 01.12.06 kl 13:08
Postet 01.12.06 kl 13:20
Postet 01.12.06 kl 14:05
Opplevde også i går en kraftig forsinkelse en gang mellom 2 og 3 på dagen. Det tok da kjedelig lang tid å få åpnet nye sider, men problemet løste seg raskt. Hos meg var dette ett problem i 5-10 minutter, etter dette gikk det hele i normal hastighet.
Men hva som gjorde at vi var under 56K fart (satt å mintes den tiden, og ville spy littegrann), er jo ikke godt å si. Det kan ha vært linjeproblemer, siden Holger ikke har oppdaget problemer med serveren.
Men hva som gjorde at vi var under 56K fart (satt å mintes den tiden, og ville spy littegrann), er jo ikke godt å si. Det kan ha vært linjeproblemer, siden Holger ikke har oppdaget problemer med serveren.
Postet 01.12.06 kl 14:15