Posthornsnegleegg?

Kanskje ikke verdens mest intelligente spørsmål, men snegleoppdrett er nytt for meg:
Hvordan ser posthornsnegleegg ut?
Det ligger en grå klyse i bunnen av sneglekaret mitt, og jeg er faktisk usikker på om det er egg eller møkk Vil jo ikke fjerne det hvis det er egg. Hvis det er egg, ligger de klistret til glassplaten i bunnen av karet.
Og, hvor lang tid vil det ta før klekking skjer, hvis det skulle være en liten eggklyse?
Posthornsnegler legger eggene i en gjennomsiktig klyse av hardt slim som sitter godt fast i underlaget.

Ligner på eggklasene til damsnegler. Snegleegg ser ut som snegleegg og kan ikke forveksles med noe annet
Håvard Støre Andresen
Ligner på eggklasene til damsnegler. Snegleegg ser ut som snegleegg og kan ikke forveksles med noe annet

Ikke så lett når man ikke vet hvordan snegleegg ser ut... Men jeg antar at jeg skal tolke det som at jeg ville ha vært sikker hvis det hadde vært egg
I alle snegleegg "klyser" jeg har sett under vann. Et det hvite egg i en gjennomsiktig geleklump.
Takk Nei, da er det ikke egg jeg har, men noe dritt som jeg bør fjerne.
Dette bildet er tatt etter noen dager. Ser først ut som en slimete masse, før disse "eggene" blir mer synelig. Etter en liten stund er det ferdig utviklede små snegler.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap