Litt dumt... men kan pleksiglass brukes??

Har tenkt til lime et lite akvarium, 10-15liter. Jeg lurte p om jeg kunne bruke pleksiglass.
Om den er tykk nok, så kan den brukes Husk at å lime plexi er ett kunst-stykke. Selv 10L vann fossende bortover gulvet, er ett irritasjonsmoment
plexiglass
har diverse erfaringer med liming av plexiglass. Etter en stund virker det som det blir en reaksjon mellom siliconen og plexiglasset som gjør at d lekker. har brukt dette som nød løsninger i akvarie rommet når det blir for mye yngel...
Synes å huske at jeg har blitt fortalt at det går ann å sveise sammen pleksiglassplater... eller har jeg drømt?

Uansett den store ulempen er at pleksiglass riper fort som fy.
Silikon er vel da ikke korrekt lim, men er ingen ekspert på dette. Pleksiglass er vanlig brukt i mange sammenheng og limes da. Det finnes sikkert et egnet lim, men ville forhørt meg godt først. Lekkasje er ikke gøy.

Prisen på noe ferdig på 10 liter er vel heller ikke avskrekkende.
Man bruker et spesielt lim til plexiglass som kjemisk sveiser plasten. Det finnes endel informasjon om dette på amerikanske web-sider der dette virker en smule mer utbredt en i norge. Google er din venn.
Stemmer at man må bruke ett spesiallim til dette. Prislapp: dyyyr
derfor brukte jeg akvariesilicon
Pleksiglass lim
Hei!

Pleksiglasslim og plater kan kjøpes fra feks www.sloyd-detaljer.no.Kr 134 for 100g lim.
Har satt sammen noen smådeler av plexiglass, og har da brukt aceton for å "sveise/smelte" delene sammen. Om dette vil fungere tilfredsstillende for et akvarium vet jeg ikke. Anleggsflatene må uansett ha svært god passform, da man ikke vil få noen utfyllingseffekt slik man får med for eksempel silikon eller epoxy.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap