Dette armaturet er til en vis grad sprutsikkert, men ikke fuktsikkert. Dvs at det kommer til å korrodere i filler, i løpet av temmelig kort tid, dersom du ikke bruker dekkglass.
Helt uavhengi av hvilket armatur det er, kan man sjonglere som en vil med ulike lysrør, bare de er like lange\ like mange W som armaturet er beregnet for. Finnes vel ett hundretalls ulike rør å velge blandt.
Ulempen med det armaturet jeg får opp i linken, er at dette er ett meget spesielt sådann - det har en lav T5 styrke. Dette armaturet er så smalt, at det er vanskelig å sette på reflektor også, så du vil få meget lite utbytte av denne. Utvalget av rør i denne sære styrken er dårlig, og dette gjør kjøpet mer eller mindre bortkasta.
Se om du ikke får tak i ett 2x18W takarmatur i stedet. Greit nok koster dette mer enn en hundrelapp, men lys koster, enten en vil eller ikke.
For å si det slik; dette settet du linket til til 125.- kroner, ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om kvaliteten. Skulle jeg laget dette selv, uten innpakkingen, ville det kostet meg 3-4 ganger så mye, bare for delene...
Du nevner også at du har ett armatur med 2x40W pærer; du sliter ikke med feile farger på fiskene, mektig varmt vann, og alger så det monner?
Glødelys duger ikke til akvarieformålet.
Her er det kvalitetslys som teller, og ja, lyset kan ofte koste mer enn kar, filter og dekor til sammen!