Akvarieplaner i det nye året?

Da var vi i gang med det nye året

Hvilke akvarieplaner har dere i år?

Jeg håper å få somlet meg til å kjøpe et Aqualine 720.
Bordet har vært ferdiglagd i over et år, så det er vel på tide å få ut fingeren
Men jeg må til Stavanger for å få tak i det, da Dyrego ikke sender

Videre ønsker jeg å kjøpe flere L046.

P.S. Håper dette ble årets første innlegg
Jeg har et mål om å få tak i en reol. Gjerne 6 ganger 60 liter- Der skal alle mine foskjellige corydoras-arter få lov til å få egne kar. Videre håper jev vi får tak i flere L-134, og at våre L333 legger egg.... Store ønsker, vet det.
01.01.07
Ja, jeg har planer om å kjøpe et brukt møbelakvarie på mellom 400 og 700 liter(!) Det største jeg har nå er 160 liter, så det gleder jeg meg til Har ikke funnet noe enda så bare si ifra hvis dere vet om noe

Akvariehjørne i kjellerstuen, med 2x 40x170cm hylle. 3-5 akvarier skulle få plass.
Jeg skal sette opp et skikkelig 110 liters planteakvarium. Med skikkelig mener jeg et skikkelig CO2 system (har bare brukt gjærsats til nå), Skikkelig lys (4 x 24W T5) og skikkelig utvendig filter. Venter bare på at grusen (Akvastabil hailey) og armaturet skal komme, så setter jeg igang med oppsettet. Har planer om heldekkende hairgrass over nesten hele akvariet fordi jeg synes det er så morsomt å følge med på veksten av denne planten, blir bare tettere og tettere. I tillegg skal jeg ha en skikkelig solid tue av Rotala rotundifolia i det ene hjørnet.
* Jeg har som mål å få til lek og egglegging (og deretter oppdrett) på enda et par Corydoras-arter jeg har. Jeg har 11 arter, og har hatt lek på 6 av dem (men ikke alle er oppdrettet yngelen på).

* Jeg skal også skaffe meg flere arter. Men da må neste punkt først settes ut i livet:

* enda en reol med akvarier!
Men vet ikke hvilken størrelse enda. Men det blir nok en reol til i løpet av 2007 i akvarierommet, ja

* sette igang mitt første ordentlige planteakvarium. Det blir 250 literen, og Co2-gass er på vei Har lyst å kjøpe computer å styre ph med også...
Få det nye akvarierommet mitt opp å gå er planen den nærmeste tiden, etter innflytting i ny og større leilighet Også 375n skal opp i stua. I det ser jeg for meg kun planten E. acicularis og en art stimfisk. Full pupp med lys og CO2.

I disse dager er 380n på vei opp igjen med søramerikanske fiskearter (coryer, L-maller, flaggciklider, rødmunnstetrastim). Ellers skal det drettes endel. Et 125cm langt mallekar skal snart opp å gå. Her skal det i første omgang drettes ancistrus og fôres opp levendefødende. Madammen vil ha et brakkvannskar så det får vi finne plass til også.
Å få litt mer orden på Tanganyika-karet, og få skaffet litt flere N. caudopunctatus. Få rota seg til å skrape sammen til et ordentlig filter til 96-literen
Flytteplaner.
Jeg kommer til å flytte til Bergen til sommer (skal studere biologi der), og det blir litt av en prosess. 19 akvarier og x antall maller skal med på det flytelasset. Hvordan jeg skal gjøre det er jeg ikke helt sikker på.

E
Noen få planer på trappene her også:
Først og fremst å få komplettert sebraplecoflokken.
Deretter å få startet opp discusakvarium.
Og så har jeg planer om å få coryene mine i lek i løpet av året
Jeg drømmer jo om flere kuler også, men håper egentlig at jeg snart tar til fornuft og begrenser meg litt...
Tja ... det blir ikke flytting på meg i løpet av året, og siden jeg ikke takler å ha en haug med akvarier rundt meg, blir det neppe flere akvarier heller. Det ser faktisk ut som jeg må kaste ut enda et! (Trenger plassen den står på til noe annet)
Så lite spennende her altså ...
Tilfeldig bekjentskap
© Weflen
Reklame for plussmedlemskap