arg! fiskene spiser opp plantene!

Alle planter, bortsett fra limnophila sessiliflora forsvinner!! En ussel liten stengel av hornblad står igjen...(ceratophyllum demessum)

Gir ferral dråper + gjødning. Alle vannverdier er stabile og fine. Nytt lysstoff rør kjøpt i høst.
Har grus+sand. (mest sand)

Jeg har praktbotia, black molly og guppy. Hva slags planter er "resistente" mot disse??
Blir jo dyrt (og en smule stusslig) å kjøpe nye planter hele tiden.
Prøv med noen Anubias typer...
Disse er tykke i bladene og de fleste fisk lar de være i fred

Mvh Cassandra
tusen takk! da skal jeg bestille fra nett, eller gå i akvariumbutikken på jakt etter sånne.
Nesten alle butikker har disse plantene;o)

Lykke til!

Mvh Cassandra
Hvis fiskene dine spiser plantene, så bør du gi dem mer grøntfòr i kosten. Hvis de får sitt behov for vegetabilsk fòr dekket gjennom fòret, er det større sjanser for at de lar plantene være i fred. Levendefødere som guppy og molly spiser bl.a. alger (og planter om de må) for å få dekket dette behovet.

Eksempel på grøntfòr, latmannsvarianten :
Tetra Pro Vegetable flakfòr

Du kan også gi fiskene dine diverse grønnsaker. Forvellet squash for eksempel, eller broccoli. Dette vil guppyene og de andre levendeføderne nappe i seg biter av. Dette var bare to eksempler på hva slags grønnsaker de kan få.

Husk at du alltid må fjerne restene av grønnsakene etter en dag, la det ikke ligge lenger i akvariet enn over natten ellers vil det forurense vannet.

Mine guppyer rører ikke plantene, men det kommer av at de går i et akvarium som er helt dekket av grønne alger Ser at de stadig går og beiter og napper i algeteppet på røtter o.l. De "lugger" i seg noen munnfuller og spiser det.

har pleid å gi dem brokkoli...Men er en stund siden da. Kanskje prøve å gi dem det litt mer regelmessig!

Takk igjen for råd!

(av mat gir jeg dem vanlig flak for, synketabletter til 'botiane, og mygg-greier fra boks som snack)
kokt eller rått
Når dere gir fiskene broccoli, er de kokte eller rå?
Spiser de annet enn broccoli?
Snaddermat :D
Her har du en link om snaddermat du kan gi til fiskene dine

Mvh Cassandra
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap