forskjel på kjønn piraya??

har noen peiling på forskel på piraya ens
kjønn har 5 stykker avler di mye?? spiser de yngeln sin???
legger di egg? hm noen som har svar?? pls HJELP meg
må jeg ha føde akvarium???? pls hjelp meg??

piraya spørsmål !!!her!!
Rune Raffel
har noen peiling på forskel på piraya ens kjønn har 5 stykker avler di mye?? spiser de yngeln sin??? legger di egg? hm noen som har svar?? pls HJELP meg må jeg ha føde akvarium???? pls hjelp meg??
Hvor stort kar har du i grunn? Du skrev i et annet innlegg at fiskene dine bare døde, hvor store er pirajaene er det de som har tatt tetraene dine kanskje? Disse fiskene krever et kar på minimum 500 liter. Sjekk i fiskebasen Du må sette deg inn i fiskenes krav FØR du kjøper dem.
"20 gallons per fisk"
Uenig at en trenger 500 liter for piraya. For vanlig nattereri (rødbuk) er det vanlig å regne minimum 20 gallons (75.7 liter) per fisk. De kan gå alene, men da må de ha mer. To er ikke anbefalt, da de kommer til å skade hverandre. Tre-fire fisk fungerer flott, og går fint i akvarier på 250 liter og oppover.

Det er ingen synlig kjønnsforskjell på piraya. Du må nesten bare vente og se, så finner du ut hvem (hvis noen) som gyter. De graver rede og legger egg. Redet blir voktet en stund, men egg/yngel må suges over i annet kar hvis de skal ha sjanse til å leve opp, ellers ender de som mat. Pirayaene må nok ofte være minst 1-1,5 år før de blir kjønnsmodne. Varierer en del, men de må nok i alle fall være 15cm (kanskje mer).
Rune Raffel
vi har 2 kar

Hvor store er de karene? Vi må nesten vite litt om de for å kunne hjelpe deg med fremtidige spørsmål.
Det er ikke noe grunn til å rope, Rune Sier det ikke for å kritisere, men overdreven bruk av store bokstaver, og !!! regnes i de fleste nett-kretser som roping.

Mange lar rett å slett være å svare på spørsmål de kunne gitt knall svar på, der det "ropes" for mye

Ett siste tips; det er ikke nødvendig med ny tittel for hvert innlegg, dette er noe de fleste ikke benytter seg av. Ser du på mine innlegg, tror jeg ikke du finner ett eneste med tittel langt ned i tråden

Dette ble noe helt annet enn lek og oppdrett av piraya, men ville bare gi deg noen småtips, slik at du får så mange svar som mulig
Piraya
eeey--- du vist någen vett... eg har 2-3 måner gamle pirayaer... om någen vett kos gamle di må ver for å få egg?
Piraya/akvarium
1 te..... eg har 120 liter akvarium me 8 pirayaer som er 5 cm... ka ti tror dere jeg bær skifte akvarium???
Steffen Eriksson
1 te..... eg har 120 liter akvarium me 8 pirayaer som er 5 cm... ka ti tror dere jeg bør skifte akvarium til ett større..... og er det bra med sand til bond????
Inaktiv bruker
hei har hatt litt erfaring med piraya, har aldr sett noe forskjell, men uansett å avle disse tror jeg er en umulighet i fangenskap.
Inaktiv bruker
Forresten akvarie bytte så snart som mulig, helst 1000l eller større.
Piraya
men det var jo ein så sa aT de la eg når di var 15 sentimete..... kankje 1/2 år?????
Inaktiv bruker
Rune Raffel
LOL!!!!!!!!!!!!!

ganske dumt å skape et slikt dårlig inntrykk på et forum der folk faktisk er mest mulig serriøse....
når folk bare skriver: bare glem det!!!!!!! LOL!!!! blir mange meget irriterte inni seg, det blir i hvertfall jeg, for er det mulig å oppføre seg så kipt på et serriøst nettforum?? ja det er vist mulig, men det er utrolig stygt å gjøre det.... for husk at selv om du er -akkurat-har-blitt-15-å-ikke-er-fjortiss-lenger-typen, så betyr ikke det at du skal oppføre deg så tragiisk mot andre folk....
Inaktiv bruker
Ganske lenge siden jeg hadde piraja selv, men så vidt jeg husker ble de ca 10 cm etter et halvår, og da svømte de rett igjennom hoven bet seg igjennom altså, jeg hadde da den gangen et 200l noe som jeg ser på som veldig lite for denne fiske for jeg kjøpte syv veldig små 3-4 cm og de spiste hverandre opp så det var bare fire igjenn, da kjøpte jeg 2 store rundt 15 cm disse ble også mat for de små pirayaene, dette er en vansklig fisk, og det krevdes mye rengjøring anbefaler å kunn fore med slank fisk torsk lyr sei etc ikke så mye laks ørret og makkrell, de fete typene altså.
Takk
tusen takk for hjelpen gunnar.
Piraya
om det e berdre å mate pirayaene me torsk,sei, lyr og reker enn oksehjetre og mygg larver??
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap