- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Foring av yngel
Foring av yngel
Hei!
Har i karet på 28 liter, som dere ser på profilen min over 40 yngel.
Det er snakk om guppy-, platy- og sverddrager-yngel.
Hva bør jeg fore de med for at de skal vokse fortere?
Litt dumt at fiskene er ett halvt år gamle før de er store nok til å kunne selges/gis bort
Forer nå med bare oppknustret flakfor ganske ofte.
Har i karet på 28 liter, som dere ser på profilen min over 40 yngel.
Det er snakk om guppy-, platy- og sverddrager-yngel.
Hva bør jeg fore de med for at de skal vokse fortere?
Litt dumt at fiskene er ett halvt år gamle før de er store nok til å kunne selges/gis bort
Forer nå med bare oppknustret flakfor ganske ofte.
Postet 12.01.07 kl 17:54
Det som er minst like viktig som hva en forer med, er hvor ofte, og tilgangen på rent vann. Jo mere rent vann, jo raskere vekst.
Jo tettere mellom måltidene, jo raskere vekst\ større behov for vannbytte.
Selv foret jeg opp masse levendefødere på knuste selskapserter, og flakfor. På det meste foret jeg vel ca en gang i timen, men da var yngelen små (det varte ikke lenge)
Jo tettere mellom måltidene, jo raskere vekst\ større behov for vannbytte.
Selv foret jeg opp masse levendefødere på knuste selskapserter, og flakfor. På det meste foret jeg vel ca en gang i timen, men da var yngelen små (det varte ikke lenge)
Postet 12.01.07 kl 19:32
Postet 12.01.07 kl 21:25
Postet 12.01.07 kl 21:52
Selskapserter knuser du f.eks mellom fingrene. Det er selvsagt ikke snakk om de steinharde, tørkede ertene du finner i papp-esker, men frosne erter fra poser med enten kun erter, eller andre grønnsaksblandinger.
Ta skallet av før du forer, selv klemte jeg rett å slett ertemassen ut mellom fingrene.
Liquifry er ett flytende for til særdeles små yngel, som ikke greier å spise f.eks artemia. Dette duger lite til levendefødere
Ta skallet av før du forer, selv klemte jeg rett å slett ertemassen ut mellom fingrene.
Liquifry er ett flytende for til særdeles små yngel, som ikke greier å spise f.eks artemia. Dette duger lite til levendefødere
Postet 13.01.07 kl 14:43
Postet 13.01.07 kl 22:17
Postet 14.01.07 kl 16:29
Jeg bryter meg inn i denne tråden med et spørsmål..
Hvor store må Platy være før de kan selges til butikk? Mine eldste er 2 måneder og 1,5 cm...
Postet 14.01.07 kl 16:44
Postet 14.01.07 kl 17:20