Andre som har tamme fisker??

Nokken av fiskane mine kommer rett å slett å spise av handa..

Blei berre litt nysgjerrig om det va nokken andre som har det..?
Inaktiv bruker
Eg har

En stor pleco som kjersten overtok etter en kamerat..
Den legger seg på rygg og spiser flakfor, eller så kommer den opp og "sutter" på det vi eventuelt holder fast i
Det er kjempe morsomt og behaglig=)
Discusene mine gjør dette, kula kan godt la det være...
joda, har et kar med
platy- guppy, sverdrager....de kommer og spiser av hånden.....men hovedkaret, gurami, cory og scalare....er det bare scalare som gjør dette .....og han er det dem kaller glupsk.......
De fleste fiskene jeg har spiser av hånda om jeg holder f.eks. en klype med noe fristende nedi vannet Unntatt Corydorasene da, selvsagt. De venter høflig på bunnen til det ramler ned der.

Jeg har en Apistogramma-hann (Panduro) som er av det utålmodige slaget. Hvis jeg holder litt mygglarver akkurat over vannflaten, så tar han sats og hopper opp etter det
Jeg hadde et lite kar på kjøkkenbenken med tre guppyer. Den ene hunnen fulgte alltid med hva som skjedde utenfor akvariet.

Når jeg åpnet skapet som fiskematen befant seg i, så ble hun alltid ivrig. Svømte febrilsk fram og tilbake langs fronten av karet.

Hvis jeg tok ut forboksen og skrudde av lokket, ble hun enda mer ivrig. Maten tok hun rett fra fingrene.

Nå er hun i større kar, med flere distraksjoner, så nå er det ikke fullt så lett å få kontakt med henne. Men alle vil "smake" hvis jeg putter hånda nedi.
Inaktiv bruker
De fleste her er håndtamme.Gått hjemme med de fleste fiskene her i ett år snart så de er vel vant med meg og hendene/fingrene mine.
Favoritten er helt klart kampfisken "jonas"
Han kommer sigende bortover og skal "kose"
Stryker'n litt,åler seg rundt fingeren,artig skapning.

/jan
Hos meg også er de fleste håndtamme, og spiser fra hånden\ på hånden. Til og med praktbotiaene, kommer opp til overflata å eter av hendene, spesielt om det er snadder som ferske reker dem får
Ja her også. Er en livlig gjeng i 275 literen og de står alltid klar når jeg kommer fra jobb og venter v forluka. Lurer litt på hvordan de klarer det -jeg kommer jo ikke til faste tidspunkt engang, og ikke kan de se meg før jeg er inne på stua. Kanskje de hører/føler vibrasjoner når dører åpnes og sånt? De spiser ihvertfall gjerne av hånden, praktbotia, guramier og barber. Tigerbarbene er jo så tamme at det er frytelig travelt når jeg skal ta vannskifte for da er de etter hånda heile tiden og nafser- og det kiler så fælt.
rokkene mine er tamme er ofte de kommer og spiser mark rett av handa mi og "koser" med handa mi

<embed width="430" height="355" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://s17.photobucket.com/player.swf?file=http://vid17.photobucket.com/albums/b71/jarleeika/Kopi1avMOV00009.flv"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap