- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Posthornsnegler og planter
Posthornsnegler og planter
Noen som vet om planter som posthornsnegler (Marisa cornuarietis) IKKE spiser opp? Har 4 stk i en 19 liter og alt som er grønnt blir spist opp.
Forslag anyone?
Forslag anyone?
Postet 16.01.07 kl 22:41
Postet 19.01.07 kl 13:45
Postet 19.01.07 kl 17:41
Posthornsnegler spiser planter!
Hos meg har posthornsneglene spist opp: Javamose, Anubias barteri "nana", Vasspest og en variant av Hygrophila.
Det eneste jeg har sett som disse ikke spiser er en Algekule "Cladophora aegagropila". ALT blir borte! ikke noe "smånibling" her.
Grunnen til at dette ikke står i basen er vel fordi profilen ble opprettet den 10.01.2007.
Ellers står det på www.applesnail.net:
Food: These snails eat almost everything they can get (omnivores): dead and rotting plants, many types of fresh plants, dead animals, eggs of other animals; voracious eaters. Not suited for planted aquaria.
Konklusjon: Ikke kjøp posthornsnegler hvis du skal ha disse sammen med planter, såfremt du er usikker på om de kommer til og spise opp plantene dine.
Det eneste jeg har sett som disse ikke spiser er en Algekule "Cladophora aegagropila". ALT blir borte! ikke noe "smånibling" her.
Grunnen til at dette ikke står i basen er vel fordi profilen ble opprettet den 10.01.2007.
Ellers står det på www.applesnail.net:
Food: These snails eat almost everything they can get (omnivores): dead and rotting plants, many types of fresh plants, dead animals, eggs of other animals; voracious eaters. Not suited for planted aquaria.
Konklusjon: Ikke kjøp posthornsnegler hvis du skal ha disse sammen med planter, såfremt du er usikker på om de kommer til og spise opp plantene dine.
Postet 19.01.07 kl 17:56
Endret: 19.01.07 kl 17:58
Postet 19.01.07 kl 18:18
Endret: 19.01.07 kl 18:18
Postet 19.01.07 kl 18:37
arr,glemte jo selvfølgelig en ting,du kan og begynne å gi de spinat.mine sneiler/reker digger det(eplesneiler,sandsneiler å div caridinia reker) jeg gir de findus sin finhakkete spinat,sett etter ferske blader men ikke funnet.er jo verdt et forsøk,kanskje de "stopper"spisingen av akvarieplantene å holder seg til spinaten...
Postet 19.01.07 kl 19:46
Postet 19.01.07 kl 20:37
Postet 19.01.07 kl 21:14
Postet 19.01.07 kl 21:55
KjettaFine snegler da! Har dem sammen med kirsebærreker og eplesnegler. Men skulle så gjerne hatt noen planter i karret. Har ikke særlig lyst til og kjøpe plastikkplanter heller...
Forstår jeg deg riktig har du eplesnegler sammen med posthornsnegler? I så fall lurer jeg på om ikke eplesneglene spiser eggene til posthornsneglene?
Jeg har fått litt for mange posthornsnegler i et par kar og lurer på om jeg kan holde formeringen deres i sjakk med et par eplesnegler.
Postet 23.01.07 kl 21:07
Postet 23.01.07 kl 22:11