Hva er din favorittdyrebutikk (Oslo)?
Postet 19.01.07 kl 19:08
Ja Buddy, er koselig der!
Og akvariemagasinet ved Carl Berner! Kan gå i timer der!
Men er ganske drøye prisforskjeller på utstyr i butikkene.. Selv har jeg funnet en billig og bra utstyrsbutikk i Ski (Busterzoo), prisforkjellen på f.eks Fluvalpumpe 4+ var 200 kr.. Og kar for flere lapper prisforskjell..
Og for en ihuga men lunken lommebok, er det viktig..
Men fisk og planter er best på akvariemagasinet.
Og akvariemagasinet ved Carl Berner! Kan gå i timer der!
Men er ganske drøye prisforskjeller på utstyr i butikkene.. Selv har jeg funnet en billig og bra utstyrsbutikk i Ski (Busterzoo), prisforkjellen på f.eks Fluvalpumpe 4+ var 200 kr.. Og kar for flere lapper prisforskjell..
Og for en ihuga men lunken lommebok, er det viktig..
Men fisk og planter er best på akvariemagasinet.
Postet 20.01.07 kl 10:17
Majorstuen Zoo har vært en favoritt hele tiden. Men jeg liker også zoobutikken på toppen av Oslo City, for de har stadig vekk godbiter i akvarieavdelingen. Også liker jeg den gode, gamle butikken Oslo Zoosenter i Bernt Ankers gate. Den har ligget der i mange herrens år. Jeg husker den fra jeg var barn, da vi fikk lov å ta T-banen til byen og dra dit og handle fisk til akvariene våre De har så mange akvarier, så man kan gå rundt og kose seg og titte lenge. Det liker jeg.
Men du... den butikken du nevner, Buddy ved Storgata, hvor ligger den egentlig? Den var ny for meg, tror jeg.
Men du... den butikken du nevner, Buddy ved Storgata, hvor ligger den egentlig? Den var ny for meg, tror jeg.
Postet 20.01.07 kl 11:29
Postet 20.01.07 kl 11:41
Inaktiv bruker
Det finns vel bare en butikk som heter akvariemagasinet ? (På Økern)
Syns vel Jan Holt bør nevnes også,bedre priser enn akvariemagasinet
/jan
Syns vel Jan Holt bør nevnes også,bedre priser enn akvariemagasinet
/jan
Postet 20.01.07 kl 12:25
Har den i Oslo City og Oslo Zoosenter blitt gode butikker? Jeg slutta å handle i disse butikkene for noen år siden. Jeg hadde ganske dårlig erfaring med dem begge. Kvaliteten på fisken var dårlig (dårligere i Oslo City enn i Oslo Zoosenter). I tillegg var det definitivt skitne kar og dårlige forhold i Oslo City (fisken hadde det helt klart ikke bra). Jeg svor på at jeg aldri skulle sette mine ben i den butikken igjen. Men dette er en del år siden. Det høres ut til at det har forandret seg?
Postet 20.01.07 kl 15:24
Oslo City-butikken som du kjenner, er nedlagt, og en ny kjempestor er bygget i en ekstra etasje de har laget på toppen. Det var for ca ett år siden de hadde nyåpning (november -05 tror jeg).
Han som er sjefen i akvarieavdelingen har iallefall peiling på fisk, og har også sansen for Corydoras Han gliste da jeg kjøpte C. weitzmani'ene, og sa at hvis jeg fikk til oppdrett på dem så måtte jeg ta kontakt med butikken igjen og selge dem noen
Han som er sjefen i akvarieavdelingen har iallefall peiling på fisk, og har også sansen for Corydoras Han gliste da jeg kjøpte C. weitzmani'ene, og sa at hvis jeg fikk til oppdrett på dem så måtte jeg ta kontakt med butikken igjen og selge dem noen
Postet 20.01.07 kl 15:55
Endret: 20.01.07 kl 15:56
Ah! Det forklarer saken! Jeg har jo sett en annen tråd her, der lederen for butikken forteller at han har lang erfaring, osv. Jeg fikk ikke dette til å stemme med opplevelsen min av butikken. Takk og pris at den forrige butikken ble lagt ned! Jeg var forsiktig i den forrige uttalelsen (for å ikke tråkke noen på tærne), men nå kan jeg trygt si: det er faktisk den verste dyrebutikken jeg har vært i, når det gjelder akvaristikk! Kanskje på tide å ta en tur innom Oslo City igjen nå, da
Postet 20.01.07 kl 17:38
mc darupFor å unngå forvirring ("hva? Ligger det en akvariebutikk ved Carl Berner??") , det er den på Løren/ Økern du mener :)
Jeg tar T-banen til Carlberner og går max 10 min, alså den ligger ved Carl berner! Gilde slakt tror jeg er ved siden av.. Veldig lite kjent utenfor Karl johansgate og oslo city hehe!
Postet 21.01.07 kl 11:09
SuperNina[QUOTE= mc darup]For å unngå forvirring ("hva? Ligger det en akvariebutikk ved Carl Berner??") , det er den på Løren/ Økern du mener :)
Jeg tar T-banen til Carlberner og går max 10 min, alså den ligger ved Carl berner! Gilde slakt tror jeg er ved siden av.. Veldig lite kjent utenfor Karl johansgate og oslo city hehe!
*ler*
Men det heter ikke Carl Berner der butikken ligger.. men Løren/ Økern. Tror faktisk Løren er helt korrekt.
Postet 21.01.07 kl 12:54
Postet 21.01.07 kl 13:45
Postet 21.01.07 kl 14:43
Postet 21.01.07 kl 14:55
Endret: 21.01.07 kl 14:56
Akvariemagasinet
Det jeg synes er fint med Akvariemagasinet på Løren er at de er søndagsåpne. Kom nettopp hjem med nye planter til akvariet og i dag var de veldig hjelpsomme siden jeg tidligere har vært skeptisk til deres kundeserice. Nå var det faktisk masse smil å se der
Postet 21.01.07 kl 16:00
mona oMen du... den butikken du nevner, Buddy ved Storgata, hvor ligger den egentlig? Den var ny for meg, tror jeg.
Ja, det ligger en dyrebutikk rett ved siden av den nerdesjappa hvor man får kjøpt sverd og våpen, og militært utstyr (LOTR-saker:P).
Dyrebutikken ser utrolig liten ut, men de har en kjeller full av akvarier, og masse artig fisk, som f.eks flere typer, kulefisk, brakkvannsfisk (som feks. skorpionfisk) og bla. black ghost. De er ikke utrolig billig på fisk, men de er veldig hyggelig, har et relativt lite, men godt utvalg. Betjeningen har endel peiling og.
Ellers når det gjelder Oslo City Zoo (DyregoZoo som den heter) så har de gode priser, og relativt bra utvalg på fisk, men det er ikke alle der som har like bra peiling, og det har jeg brent meg litt på. Noen ansatte der som utgir seg for å ha peiling, som ikke har det, men i hovedtrekk trekker den mot pluss sida
Ellers så er Jan Holt et bra akvarium, med behjelpelige ansatte, men synes prisene der er noe stive... Samme med den på økern...
Men mitt valg vil foreløpig falle på "Buddy", men det skal sies at det fort går noen timer når man dra på økern (mye artig fisk, og god variasjon
Postet 22.01.07 kl 00:33