snegle bare kom

Plutselig bare var det en snegle med et spist hus i akvariumet. Den har nå blitt ganske svær.. og nå ser jeg det har kommet en mindre + 2 bitte små snegler til.

Tenkte den første muligens kom sammen med en planter jeg har kjøpt... men så er det mange måneder siden jeg har kjøpt planter dessuten har jeg ingen levende planter igjen i akvariumet.

Er det evulusjon på gang?

Ser den spiser av algene som fester seg på akvarie ruten.. så jeg tror ikke den gjør noe vondt.... eller gjør den?
høres ut som du er den heldige eier av noen sandsnegler disse sneglene er bare positiv.spiser ikke på planter men bare avfall fra fisken,matrester å litt alger.eneste noen syntes er negativt er at det kan bli litt mange.kanskje du kunne tatt et bilde eller sett på et sandsneile bilde her på akvaforum for å være sikker på at det var sandsneile.
mvh loki
er skallet grønt på de?ser sånn ut på bildet.ser ut som en sandsneile,men ikke 100% sikker her er link til den sandsneilen de fleste har http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1103&tab=3
nei skallet er brunlig

takk for linken, skal sjekke det ut
helt greit bare en liten ting ang sandsneiler sånn at du ikke får panikk,hehe.det at sneilen er oppe av sanden/grusen er helt naturlig samme er det at de henger rundt på glasset,dette har ingenting med vannkvalitet å gjøre så langt jeg har erfart (å div andre)er bare sånn disse sneilene er,de liker å være litt høyt å lavt ser det ut til. ikke bare nedi sanden.
(en eller annen moderator burde kanskje fikse litt på den infoen)
tusen takk for hjelpen!!!!! Da får seglene bli.
Hvis du får for mange snegler etter i hver (slik at det blir et problem) kan du kjøpe en pakistanbotia, den spiser snegler
problemet da blir kanskje at botiaen spiser alle sneilene før du vet ordet av det :P Botia er uhyre effektive sneglespisere. (bare å håpe det er en sandsneile da )
Hehe.. sant det Går jo alltids bare ann å skvise de også, hvis det blir for mange...
Snuffeline
Hehe.. sant det :) Går jo alltids bare ann å skvise de også, hvis det blir for mange...

ugg :s skvising hørtes skummelt ut.

jeg har 2 akvarium så jeg har fordelt dem litt utover.

Takk for råd! Tenkte å ta med en til akvarie butikken i morgen så kan de få se hva det egentlig er.
Tilfeldig bekjentskap
© Terje Aareskjold
Reklame for plussmedlemskap