Mange palettbarn:)
Postet 23.01.07 kl 12:45
Postet 23.01.07 kl 12:46
Postet 23.01.07 kl 13:35
Mine og har småttiser nå. Og jeg visste ikke en gang at foreldrene var kjønnsmodne. De er nemlig ikke så store ennå. Og på toppen av det hele, ser det ut til å gå bedre enn tidligere når jeg har hatt barn på palettene. I tidligere palettkull har jeg sett at de har blitt færre og færre i løpet av få dager. Men det var i et annet akvarium, med flere glupske fisk. Dessuten la de typisk nok kullet like ved pumpa, og jeg mistenker at jeg nok mistet mange der. I dette kullet, er de også sammen med glupske fisker (kampfisk er ikke akkurat kjent for å være kresne), men de har hatt kullet i den andre enden av karet i forhold til pumpa, og jeg har fått dratt en nylonstrømpe utenpå innsuget til pumpa. De er veldig gode foreldre, disse to små palettene, og jeg kan ikke se at yngelen har blitt merkbart færre siden fredag. Så kanskje jeg (eller egentlig palettene) greier det denne gangen?
Postet 23.01.07 kl 17:24
Postet 23.01.07 kl 17:58
Postet 23.01.07 kl 20:06
87
Gratulerer,Gratulerer!
Kjempegøy med bilder å det hele!
Et helt nydelig par du har der
Har akkurat skaffet meg en hunne til min hanne'
Ser ut til at de skal ha god kjemi, rister og viser seg for hverandre.
Håper på bebiser jeg å
Jeg teller 87 på bildet:o
Håper du får mange til å vokse opp
Lykke til vidre i oppdrett av Paletter
Mvh Cassandra
Kjempegøy med bilder å det hele!
Et helt nydelig par du har der
Har akkurat skaffet meg en hunne til min hanne'
Ser ut til at de skal ha god kjemi, rister og viser seg for hverandre.
Håper på bebiser jeg å
Jeg teller 87 på bildet:o
Håper du får mange til å vokse opp
Lykke til vidre i oppdrett av Paletter
Mvh Cassandra
Postet 23.01.07 kl 20:27
Postet 23.01.07 kl 20:36
Postet 23.01.07 kl 20:37
Postet 23.01.07 kl 21:20
Ja, paletter er flotte!
Jeg er ikke noe cichlidemenneske (bortsett fra discus, selvfølgelig), men paletter må jeg bare ha! Jeg har to par nå, hvorav ett altså har barn.
Utrolig flott bilde, Liss! Jeg har ikke vært like heldig med fotograferingen min.
Paletter er fantastiske foreldre. Jeg har studert dem ofte tidligere, og jeg er imponert over samarbeidet dem imellom. En passer på, mens den andre jager. Og så bytter de på...
Jeg har fortalt om det mange ganger her på AF, men jeg må bare ta det en gang til. Ved et tidligere kull (ikke de som har barn nå), forsøkte dama å jage en 20 cm lang pleco. Hun gikk på gang på gang og beit, og til slutt måtte faktisk Flode flytte på seg - hun ble rett og slett for plagsom. Han er 5 ganger så stor som den gode mammaen (hun er 4 cm). Jeg var meget imponert! Hun lever forresten fortsatt i beste velgående, og er den vakreste palettdamen jeg noensinne har sett! Jeg er veldig stolt av henne!
Bildet jeg har lagt ved, yter henne på langt nær full rettferdighet. Fargene hennes er nesten selvlysende og utrolig gyldne. Hun er høyt elsket
Jeg er ikke noe cichlidemenneske (bortsett fra discus, selvfølgelig), men paletter må jeg bare ha! Jeg har to par nå, hvorav ett altså har barn.
Utrolig flott bilde, Liss! Jeg har ikke vært like heldig med fotograferingen min.
Paletter er fantastiske foreldre. Jeg har studert dem ofte tidligere, og jeg er imponert over samarbeidet dem imellom. En passer på, mens den andre jager. Og så bytter de på...
Jeg har fortalt om det mange ganger her på AF, men jeg må bare ta det en gang til. Ved et tidligere kull (ikke de som har barn nå), forsøkte dama å jage en 20 cm lang pleco. Hun gikk på gang på gang og beit, og til slutt måtte faktisk Flode flytte på seg - hun ble rett og slett for plagsom. Han er 5 ganger så stor som den gode mammaen (hun er 4 cm). Jeg var meget imponert! Hun lever forresten fortsatt i beste velgående, og er den vakreste palettdamen jeg noensinne har sett! Jeg er veldig stolt av henne!
Bildet jeg har lagt ved, yter henne på langt nær full rettferdighet. Fargene hennes er nesten selvlysende og utrolig gyldne. Hun er høyt elsket
Postet 23.01.07 kl 22:00
Postet 23.01.07 kl 22:05
Hei!
Gratulerer med yngel!
Det ser såå herlig ut med de små krabatene!
Driver selv å prøver å få yngel på paret mitt her,
men de har liksom mistet interessen for hverandre!
Så har dere gode tips er det bare og komme med dem!
Jeg må bare si en siste ting:
jeg forguder paletter!
De er så enkle og allikevel så pene og perfekte å feile og lære på at det er helt toppen!
Jeg har en viltfanget hanne som jeg betalte en god del for og han er jeg veldig stolt av. Dessverre har han ingen fine farger (kun under lek) men det er god helse og størrelse på han så han er godt likt og samme må jeg si om hunnen min som har vokst så utrolig mye siden jeg kjøpte henne grå, slapp og liten i butikken!
Nå er hun konstant rosa i buken og rund og god!;D
Ellers lykke til med ynglene og hold oss oppdatert!
Gjerne flere bilder for det var du god til!
mvh Maria
Gratulerer med yngel!
Det ser såå herlig ut med de små krabatene!
Driver selv å prøver å få yngel på paret mitt her,
men de har liksom mistet interessen for hverandre!
Så har dere gode tips er det bare og komme med dem!
Jeg må bare si en siste ting:
jeg forguder paletter!
De er så enkle og allikevel så pene og perfekte å feile og lære på at det er helt toppen!
Jeg har en viltfanget hanne som jeg betalte en god del for og han er jeg veldig stolt av. Dessverre har han ingen fine farger (kun under lek) men det er god helse og størrelse på han så han er godt likt og samme må jeg si om hunnen min som har vokst så utrolig mye siden jeg kjøpte henne grå, slapp og liten i butikken!
Nå er hun konstant rosa i buken og rund og god!;D
Ellers lykke til med ynglene og hold oss oppdatert!
Gjerne flere bilder for det var du god til!
mvh Maria
Postet 25.01.07 kl 22:32
Mine også :)
Det har vært symptomer her hos meg, og i dag kunne jeg ikke dy meg og måtte spionere litt med lommelykt.
Og inni hulen var det en skjønn skokk med wigglers
Jeg har et F1- par, han har jeg hatt i et par måneder, hun fikk jeg for ca 2 uker siden.
Hun var visst veldig klar
Og inni hulen var det en skjønn skokk med wigglers
Jeg har et F1- par, han har jeg hatt i et par måneder, hun fikk jeg for ca 2 uker siden.
Hun var visst veldig klar
Postet 27.01.07 kl 19:09
Endret: 27.01.07 kl 19:09
Nå har jeg akkurat sett foreldre og barn på sin første svømmetur
Det er ikke så mange yngel som det forrige paret mitt pleide å ha, men dette er nok det første kullet både for mor og far.
Paret er forresten ikke så farvesterkt som det gamle jeg hadde, men jeg synes de er nydelige uansett
Spesielt nå når de er litt småsinna og jager og er i full fargeprakt.
Skal se om jeg får tatt noen bilder av de etterhvert.
Postet 28.01.07 kl 20:12
Postet 28.01.07 kl 21:18
Så koslig med yngel!
Det er så koselig hver gang noen får yngel!
Håper du kan ta noen bilder så fort som mulig, vil veldig gjerne se
Gleder meg til det blir yngel på oss.
(Altså Guppy-yngel)
Håper du kan ta noen bilder så fort som mulig, vil veldig gjerne se
Gleder meg til det blir yngel på oss.
(Altså Guppy-yngel)
Postet 28.01.07 kl 21:24
Mine små vokser og trives Jeg har aldri før greid å beholde palettyngel så lenge før. Det har selvsagt vært litt frafall også denne gangen, men veldig lite. De er virkelig gode foreldre, dette nye palettparet mitt. Selv om det ikke er turbofart i voksingen til palettyngelen, kan jeg likevel se litt forskjell fra dag til dag. Og for hver dag de blir større, jo større sjanse er det for at dette skal gå bra Den eneste ulempen er at coryene mine får grisebank av palettene støtt og stadig. Av en eller annen merkelig grunn greier alltid coryene mine å rote seg bort til "feil" ende av akvariet. Og palettforeldre er ikke nådige...
Postet 29.01.07 kl 00:30
Bilder :)
Det var visst mange flere barn enn jeg trodde
Den delen av akvariet hvor de er er rensket for annen fisk.. ikke direkte koselig område å bevege seg i
Like over hulen er en svær javabregne med masse røtter som en tett skog, her er yngelen og småspiser. Flott plassering
På det øverste bildet er det mammaen som vokter, mens pappaen er på de to andre.
Postet 29.01.07 kl 14:09
Postet 29.01.07 kl 20:17