Er en av guppyen min syk tro?

Hei! Jeg fikk meg en ny hunn-guppy i går, og den virker så slapp. Den bare henger med halen ned. Hva kan dette være???
Sender med bilder

HÅPER på svar =)
Ville bare si at den så ut til å ha en VELDIG fin hale til å være hunn... Sikker på at det ikke er en hann?? Hehe..
Vet ikke helt om jeg kan svare deg så mye på spørsmålet ditt, men jeg ville ihvertfall sjekka vannverdiene og evt bytta litt vann.. Ellers får du kanskje bare gi den litt tid til å venne seg til sitt nye hjem.. Hold øye med den i noen dager og se etter evt sykdommer..
Lykke til!
Har selv mange hunn-guppyer med veldig fine, fargerike haler så dette er nok ei ho ja. Ellers er det riktig det Ayla skriver. Sjekk vannverdier og bytt ca 30% vann hver dag dersom du har utslag på nitritt. Ellers regner jeg med at du vet at det må skiftes ut noe vann hver uke (ca 30%). hva slags pumpe har du? Og temperatur? Har du sirkulasjon i vannoverflaten slik at det kommer litt oksygen ned i vannet? Mange spørsmål, men de må til dersom vi skal klare å løse guppy-mysteriet ditt ;0)
Ja, sjekk vannverdiene, og bytt vann om det er mye nitritt i det.
Forøvrig kan jeg nevne at jeg hadde samme problem i mitt kar, dagen etter jeg satte 4 guppyer i. (1 hann og 3 hunn.)
Men da var det hannen som hang ned med halen. Etter et par dager var den frisk og fin, så jeg har en teori om at den var stresset og passelig utslitt... Men vannverdiene i karet mitt var perfekte, så det må du sjekke først.
Hei=)
Ja, i dag testet jeg vannverdiene og alt var bra utennom harheten. (GH eller noe :P) Jeg kjøpte noe pulver for det så det ordner seg. Men kan dette ha noe med denne guppyen??

Jeg har 25-26 grader i vannet, og jeg fikk en innebygd pumpe/varmekolbe i akvariummet, men vet ikke helt hva slags type det er.

Men håper dere kan svare meg på spørsmålet=)

Hilsen Caroline
Hun døde desverre =(=(
Hun døde i dag desverre=(
Stakkas liten..

Caroline Fossberg
Hun døde i dag desverre=( Stakkas liten..

Så synd og høre, alltid trist når fisker dør
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap