Unngå unger i pumpa

Jeg har forsøkt meg med nylonstrømpe over innsuget til pumpa, men det fungerer veldig dårlig. Den går tett med en gang. Jeg må renske opp flere ganger om dagen. Er den noen andre tips til hva jeg kan dekke inntaket til pumpa med, som ikke går tett? Jeg ønsker ikke at palettbarna mine skal havne der. Jeg har så langt hatt lite frafall, og det tror jeg er nettopp pga. at de ikke havner i pumpa denne gangen.
Det er forskjellige metoder som enger seg, fra pumpetype til pumpetype.

Hvilket filter er det i dette karet?
Det er et utvendig filter fra Sera.
Inaktiv bruker
Sleng på en bit blåmatte,fungerer fint her.

/jan
Ville også brukt blåsvamp, evt en Proflow-svamp over innsuget Men litt blåsvamp, er alt som skal til. Fest denne med ett strikk, eller med ett nytt og rent strips.

Dersom du setter på en svamp på innsuget, vil filteret forøvrig få en bedret biologisk filtrering, siden mesteparten av partikler fjerens før filteret Mindre rens av filteret, er rett å slett resultatet. Ikke så gæærnt det?
Hmm, det var lurt Øke filtervolum, samtidig som man hindrer yngel/småfisk å bli sugd til døde...
Hvis jeg bare kunne få blåsvampen min, så. Jeg bestilte nemlig en kladd for 3-4 uker siden, og jeg har ennå ikke fått den... Argh!
Det er for lang tid det, å gå å vente på en vare. Vet du om den er sendt eller ikke?

Om du trenger litt blåsvamp nå, kan jeg godt sende deg litt jeg Har en god del av den grove liggende, som du kan få litt av om det kniper om

Om du trenger denne nå, er det bare å sende meg en [URL=mailto:frank.angell@gmail.com]mail [/URL]med adressa di, så ordner det seg, vet du
Heihei
Jeg syns det er litt bra at de går i pumpa.. Men bare litt.. Jeg har funnet to store unger der, de har det bare bra nå, og de slapp og bli spist av de andre.
Frank Angell
Det er for lang tid det, å gå å vente på en vare. Vet du om den er sendt eller ikke? Om du trenger litt blåsvamp nå, kan jeg godt sende deg litt jeg :) Har en god del av den grove liggende, som du kan få litt av om det kniper om :) Om du trenger denne nå, er det bare å sende meg en [URL=mailto:frank.angell@gmail.com]mail [/URL]med adressa di, så ordner det seg, vet du ;)

Jeg sendte mail til Tropefisk og spurte om tidsperspektiv på forsendelsen, og fikk til svar om at den ble pakket for 20 minutter siden Så da ordner det seg. Takk for tilbudet, likevel
Inaktiv bruker
Hadde det vært litt tak i meg hadde jeg vel tilbudt deg å hente noen biter her...Frank er den høflige av oss så han kom meg i forkjøpet

/jan
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Angell
Reklame for plussmedlemskap