Fiskeforslag til 325 liters Akvastabil :)

Har kjøpt et brukt Akvastabil 325 liters akvarium med utvendig Eheim filter.

Skal flytte disse fiskene over i det nye fra et annet kar:

2 stk. Blågurami (mosaikk)
2 stk. Sommerfulgciklider (par)
5 stk. Scalare (2 halvstore, 3 små)
5 stk. Colombiatetra
2 stk. Kinesisk værål
5 stk. Corydoras reticulatus (store)
5 stk. Corydoras astropersonatus (små)
1 stk. Gibbiceps (20cm.)
1 stk. Ancistrus dolichopterus (Blå antennemalle på 4 cm.)
1 stk. Ancistrus sp. albino
1 stk. Banjomalle
5 stk. SAE
Tror jeg husket på alle nå..

Spørsmålet mitt er:
Hva annet kan jeg ha sammen med disse? Ønsker en midtsjikt eller toppsjikt-fisk tror jeg, jeg har jo så mange bunnfisker.

Har lyst på en fisketype med litt størrelse og farge på, men den må være snill og rolig.

Forholdene i det nye karet blir som i det fiskene blir flyttet fra: GH ca.10, Ph ca 7, temp. ca. 26 grader

Det er jo så masse å velge i, så jeg satser på at noen her inne har gode tips til meg!

På forhånd takk.
Mykje å velge i ja, men eg ville utan tvil teke utgangspunkt i det du har frå før. Suppler på stimen med colombiatetra, og gå for endå eit par med gurami, gjerne ein annan slag berre dei er store og tøffe nok til ikkje å verte overkøyrt av blåguramiane dine.
Mente Perlegurami, ikke Blå gurami
Skrev feil, det er ikke Blå gurami, men Perlegurami jeg har. Om det skulle bety noe..
Gruppe av Perlegurami
Du kan gjerne ha to-fire Perleguramier til, men jeg er enig med Onan at du har nok ulike typer fisker i karet. Flere Colombiatetra er en god ide. Perlegurami er mye mer rolig og forsiktig enn blå gurami, så det er en stor forskjell. De er nok også litt mer tandre for dårlige vannverdier.

Om du absolutt ønsker en ekstra art til karet, se etter arter med munnen oppovervendt. En del levendefødere er jo en mulighet, siden du har såpass høy GH, Sverddrager eller Seilfinnemolly (ikke brakkvannstypen) for eksempel. Sats på en fargevariant om du velger en av disse, så ser det ikke så veldig rotete ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap