- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Kløe hos Dalmatiner molly..
Kløe hos Dalmatiner molly..
Hei, Jeg sitter å studerer aquariumet mitt litt ( har pc'en ved siden av det ) og ser plutselig at en Dalmatiner hunn svømmer som gal og får " klø annfall." Men etter 7-15 sekunder ettepå så har hunn et "riff/ sår" på siden som er hvit.
2-3 Dager senere ( i dag 26/1 ) Ser jeg at Dalmatiner hannen gjør det samme, men er ikke helt sikker om han hadde er riff fra før.
Men er det en "Sykdom" eller noe lignende??
Finner det noen medisin for det?
2-3 Dager senere ( i dag 26/1 ) Ser jeg at Dalmatiner hannen gjør det samme, men er ikke helt sikker om han hadde er riff fra før.
Men er det en "Sykdom" eller noe lignende??
Finner det noen medisin for det?
Postet 26.01.07 kl 19:28
De fleste fisk klør litt av og til, det gjør jaggu jeg også
Dersom det er langvarig, aggressiv kløing (høres aggressivt ut om de klør seg såre), kan det være parasitter. Det kan også være forgiftning i vannet.
Selv ville jeg forsøkt å tilsette dobbel dose aquasafe, for å se om dette hjelper. Dersom dette ikke har effekt, ville jeg medisinert med eSHa 2000 i kombinasjon med eSHa Exit. Kombinasjonen av disse to dreper det meste du ikke vil ha i karet, men er skånsom mot resten
Dersom det er langvarig, aggressiv kløing (høres aggressivt ut om de klør seg såre), kan det være parasitter. Det kan også være forgiftning i vannet.
Selv ville jeg forsøkt å tilsette dobbel dose aquasafe, for å se om dette hjelper. Dersom dette ikke har effekt, ville jeg medisinert med eSHa 2000 i kombinasjon med eSHa Exit. Kombinasjonen av disse to dreper det meste du ikke vil ha i karet, men er skånsom mot resten
Postet 26.01.07 kl 19:39
Postet 26.01.07 kl 22:40
Litt problemer med å få tak i medisin.. noe annet jeg kan gjøre?
Men det er bare det at jeg bor litt lang fra en dyrebutikk der de selger medisin til fisker, og det kn kanskje ta en stund til neste gang vi drar dit. Er det noen jeg kan gjøre for å " få slutt på kløingen" ? Gjorde helt reint i aquariet for en uke siden, hjelper det å gjøre reint på nytt igjen å se om det blir bedre denne gangen?
Det eneste jeg har av "medisin" er Aquariesalt..
Ser at noen av Dalmatinermollyene har fått " hvite skribbsår" litt overalt..
++ Kan en aldesuger " flytte" på eggene? For jeg hadde et kull under et slott, og i dag ( 27/1 07 ) er de borte, men hannen ligger der fortsjatt og " passer på".. Lurer på om han har spist de opp..
Det eneste jeg har av "medisin" er Aquariesalt..
Ser at noen av Dalmatinermollyene har fått " hvite skribbsår" litt overalt..
++ Kan en aldesuger " flytte" på eggene? For jeg hadde et kull under et slott, og i dag ( 27/1 07 ) er de borte, men hannen ligger der fortsjatt og " passer på".. Lurer på om han har spist de opp..
Postet 27.01.07 kl 22:55
Endret: 27.01.07 kl 22:57
Du kan bestille medisin hos en nettbutikk. Mye enklere. Dersom du skriver at det haster, så sender de det nok neste dag.
Mot det du beskriver av sykdom ville jeg prøvd eSHa 2000.
Nettbutikken AquaKarolin sender fraktfritt (gratis porto) om man betaler på forskudd. Den butikken anbefales dersom man bare skal ha en liten ting i full fart, slik som en flaske medisin e.l. Da slipper man fordyrende porto på en så liten vare. Men dessverre ser jeg at AquaKarolin ikke har den medisinen inne på lager nå.
Dessverre hadde heller ikke Tropefisk.no denne medisinen på lager for øyeblikket.
Jeg mener eSHA's medisiner er blant de aller beste på markedet, og de virker...! I motsetning til mange andre medisiner, så gjør de det.
Mot det du beskriver av sykdom ville jeg prøvd eSHa 2000.
Nettbutikken AquaKarolin sender fraktfritt (gratis porto) om man betaler på forskudd. Den butikken anbefales dersom man bare skal ha en liten ting i full fart, slik som en flaske medisin e.l. Da slipper man fordyrende porto på en så liten vare. Men dessverre ser jeg at AquaKarolin ikke har den medisinen inne på lager nå.
Dessverre hadde heller ikke Tropefisk.no denne medisinen på lager for øyeblikket.
Jeg mener eSHA's medisiner er blant de aller beste på markedet, og de virker...! I motsetning til mange andre medisiner, så gjør de det.
Postet 28.01.07 kl 02:57