God dag til en ny verden

Hei alle sammen på forumet her. Jeg som er avbildet her heter Frode Filter. Jeg er en palettcichlide født i mai mnd i fjor. Jeg er med andre ord ca 9 mnd gammel. Jeg er ca 6 cm lang.
Jeg har hatt en ganske trist barndom egentlig, da jeg ble innesperret i en Eheim "Alcatraz" 2226. Der har jeg bodd uten mulighet for hverken dagslys eller luftgård, helt til fangvokter Petter'n tømte fengselet mitt ut i oppvaskkummen i dag. Å gud, så sterkt det lyset over kjøkkembenken var ass! Plutselig åpnet det seg en helt ny verden for meg. Før jeg visste ordet av det var jeg plutselig i en liten bøtte med vannvittig reint springvann for deretter å bli fraktet med Blålys-bein gjennom gangen og inn på et rom med en reol som ikke var bygget når jeg blei født iallefall. Merkelig som tiden forandrer seg. Som dere sikkert ser har jeg ikke akkurat solet meg så mye siden jeg ble født, så jeg er litt blass i fargene, men hvem vet, kansje jeg kan venne meg til mitt nye liv, å bli brun jeg også. I det jeg traff mine nye samboerer i det akvariumet hørte jeg en stemme si at: jeg døper deg, i faderens, sønnen og den heldige hånds navn: Frode Filter, så da er det vel det jeg heter da. Noen minutter etter at jeg havnet i min nye verden kom det noen rare grønne og røde flak ramlende ned i vannet. Jeg skjønte at det var noe rart som jeg aldri hadde smakt iallefall, for de rare fiskene jeg deler leilighet med nå, var helt tullete og spiste de rare flaka. Og jeg som bare har spist brun grøt i 9 mnd, må plutselig venne meg til helt annen kost. Får bare håpe at jeg ikke får omgangssjuke av dette her,men sulten som jeg er, måtte jeg jo prøve dette, og det smakte faktisk ganske godt. Men nå har jeg egentlig blitt ganske sliten av både dåpsseremonier, nye venner, ny type mat, og en ny leilighet. Blir liksom litt mange inntrykk på en gang, så nå håper jeg Petter'n skrur av lyset sånn at jeg kan få slappet av litte grann. Jeg fant nemlig en fin liten hule jeg kan sove i jeg se. Der var det ferdig redd opp til meg også, så det var bare å flytte rett inn der. Jeg skal rope litt om en dag eller 2 igjen jeg slik at dere får vite åssen jeg taklet overgangen til min nye tilværelse.... Enn så lenge, sov godt alle sammen.

Hilsen Frode
Hei Frode Filter
Lykke til i nytt hjem. Du kommer til å få det mye bedre der enn i filteret, det kan jeg love deg! Det var en utrolig historie du fortalte, og godt gjort å overleve på filtergugge. Så jeg krysser fingrene for at alt blir bra fra nå av
Inaktiv bruker
Hehehehe det må jeg si.
Må nesten hilse på småtten etterpå.

/jan
Kjekt å høre at det er håp for undergrunnsbarna, også
Er den blitt like stor som sine søsken?
Uansett, må det være et utrolig sterkt individ.
Der har du natural selection. Det er nok en tøffing
Fantastisk bra skrevet! Artig å lese.
Ønsker deg alt godt Mr. filter.
Hold oss oppdatert!
Duverden! 9 måneder i pumpa? :o Daaaakar Frode Filter!

Ulempen med filtre som ikke trenger ettersyn så ofte dette
Supert skrevet Pettern!! Frode Filter er ment to be. Lykke til.
Hei på dere igjen.
Ja, nå har jeg vært inni den nye leiligheten min i ca 12 timer, og denne sola (som vistnok heter Sylvania etter eller annet) var da utrolig sterk . Begynner jaggu å få litt farge på skrotten også jeg. Han derre fangevokter'n som slapp meg ut var inne og preka litt med meg i stad, og han fortalte meg at han drev litt med slektsforskning sånn på si. Så han hadde studert mine aner litt. Faren min var visttnok en rømling fra Veum Psykiatriske eller noe sånt. Han var visst ikke helt god i esken. Han hadde visst banket opp mammaen min mange ganger , og det samme med oss barna. Veit ikke om han sleit litt med flaska jeg eller hva det var. Det endte visstnok med at pappa spiste opp alle søsknene mine. Blandt venner gikk han visst under navnet Osama. Mamma var visst også et skrekkeksempel på en vanskelig husmor. Hun var ikke noe snill ho heller visstnok. Ho gikk under navnet Eva Braun etter hva jeg har fått opplyst. Ho var visst en einstøing. Ho gjemte seg godt hver gang fatter'n tok seg en tår. Muligens at det var frykt for fatter'n at jeg rømte opp det grønne stigrøret. JEg husker ikke helt, jeg har fortrengt mye av barndommen Men nok om mine vanskelige foreldre. Jeg har forresten blitt perlevenner med en kar ved navn Corydoras paleatus. Tror han har latinske aner på grunn av det merkelige navnet. Jeg og han har det egentlig ganske kult vi da. Vi svømmer rundt og leker en lek som heter "sisten" akkurat nå. Ganske morsom lek egentlig. Iallefall for meg som ikke har lekt så mye i mitt liv. Men nå etterhvert som jeg har begynt å få litt farge på kroppen er vist Petter'n ikke sikker på om jeg er en gutt allikevel. Så han har gitt meg et mellomnavn også da. Så nå heter jeg plutselig Frode Frida Filter istedetfor. Ja, ja, i grunnen samme for meg, bare jeg snart får mere av de rare flaka jeg fikk i stad. I kveld har Petter'n sagt at jeg skal få reker og grønnsaker. Vi skal visst kose oss med noe som heter "Hotel Cæsar". Aner ikke hva det er, men det blir sikkert morro det også. Han har også lovet meg at jeg skal få besøk snart av en annen Palettcichlide. Det gleder jeg meg til altså. Jeg er jo jomfru, så det kan bli morro. Aner ikke helt åssen jeg skal te meg da, men det ligger visst i min natur sa han, så det går sikkert bra.
Men dæven dere, nå regner det sånne rare flak her igjen, så nå må jeg nesten stikke her. Vi prekæs senere.

Hilsen Frode Frida
utrolig bra... men bildeupdate ?
kameraet til Petter'n var visst tom for strøm. Den står visst til lading nå. Jeg er vel ikke mest fotogen ennå, men det kommer seg nok etter en runde til med litt av disse flaka. Det var jaggu godt gitt.....
Hihi.. morsomme fisken!! XD
Men passe seg så du ikke ser for mye på hotel cæsar, da blir man litt rar i hodet, spør bare broren min.. :P
Lykke til videre Frode Frida Filter..
Fantastisk bra skrevet!;D

Gleder meg til å lese mere.
Heisann folkens. Her stikker jeg hue fram igjen. Trives godt i den nye leiligheten min, og har funnet meg flere lekekamerater her. Er en gjeng med noen stripete zebrafisker og noen leoparddanioer i kåken her, som jeg har begynt å leke sisten med. De svømmer altid sammen de der. De kalles vist stimfisk eller noe sånt tror jeg, og jeg følger gladelig etter. Veit jo ikke helt om jeg er stimfisk selv, så jeg må bare prøve meg fram litt. Disse rare flaka fortsetter å regne inn under glassplata her, og jeg spiser som bare det. Begynner visst å bli pen i fargene også i følge onkel Petter'n. Og nå for litt siden kom det 2 paradisfisk hit også. Ho frøkna der var vannvittig sprek altså. Det var egentlig typen hennes også for å være ærlig. Litt skummelt å si sånn da, siden de visstnok er en annen art. Men kansje ennå mere skummelt når jeg ikke er helt sikker selv på om jeg er gutt eller jente. Jeg er kansje østfolds første bifile palettcichlide.....Men som dere sikkert ser her så fikk onkel Petter'n strøm på kameraet sitt igjen og satte seg ned med kaffekoppen og sigarettene sine for å ta bilder av meg. Tror dere jeg liker det da??, hihi, nei da stikker jeg av se. det er lite gøy da, å titte frem på hjørnet av rota bare for å se frustrasjonen sprer seg i trynet på'n. Men nå skal jeg svømme inni hulen min igjen og ta meg en time på øyet. Etter en lang dag med sisten begynner jeg nemlig å bli litt sliten. Fikk beskjed av han latinske nebbenosa om å strekke godt ut før jeg la meg for natta, visst ikke kunne jeg bli støl sa han. Dere får ha det bra så lenge.

Prekæs.........

Hilsen Frode Frida
Inaktiv bruker
Utrolig morsomt! Så gøy å fremstille fisken sånn.... Men tenk at h*n overlevde inni filteret så lenge da!
Så hvordan går det med Frode Filter?
Det må jeg si. Litt av en oppvekst du har hatt Frode Frida.

Men, så ille kan det jo ikke ha vært inni det filteret, siden du har lært deg å skrive, og atpåtil lært å beherske en pc og forumbruk. Regner med at Petter`n har sittet nært karet, og at du har lurkikka på han fra ditt gjemmested.

Jeg håper du får oppklart mysteriet rundt ditt kjønn, slik at Petter`n kan skaffe en make til deg, så du slipper å være jomfru stort lengre. Jeg kan garantere deg at du har noe å se frem til der. (ihvertfall om fisk nyter denslags, slik vi mennesker gjør...)

Jeg håper du får et langt liv på utsiden av pumpa, og at det måtte regne fargerike flak over deg så ofte som du ønsker. Det har du sannelig fortjent.
God kveld mime venner over det ganske land. Ja, da er helgefylla over, og jeg er tilbake til hektene igjen. At jeg er blitt en racer på data ja, hihi. Gikk på sånn kveldskurs når jeg satt inne. Var noe dem kalte for internett for dummies. Fikk jaggu plass der, selv om jeg er Palett og ikke Dummy. Petter'n kom hjem i dag etter å vært på jobb i helga, og da kom det fargerike regnet igjen. Sammen med rekemix, og noe tabissær til mallene. Er egentlig mest fan av disse flaka jeg da. Petter'n måtte inn å sjekke meg da vettu, med det derre blinkene Canon-apparatet foran fjeset. Og denne gangen syntes jeg at jeg måtte være litt snillere med han, så jeg stilte meg velvillig opp ved frontglasset og lot meg avfotografere som den pinup-modellen jeg er...... Petter'n tror visst at jeg er jente da. Det kan jo godt være, for jeg er jo litt forfengelig også da. Men det er det kansje noen av dere som kan være med å se, da jeg fortsatt ikke har noe særlig farge i buken. Men det er kansje ikke noe rart, sola er jo over meg og ikke under. Men nå har jeg visst fått lovnad om et litt mere arkitektdesignet hjem snart. Er vist en trekanta leilighet med buet frontglass som står i hjørnet i stua som skal bli mitt nye hjem i slutten av neste uke visstnok, og da skal jeg visst få en ny artsfrende å kose meg med. snakket litt diskrè med en Rød-zebra som går i karet under meg åssen det var, og det var visst helt hiiiiimmelsk sa ho. Spurte han Corydoras også, men han var ikke sikker. Han hadde sett det på film en gang sa han, men måtte til slutt inrømme at han var jomfru han også. Men etter en lang helg er jeg igjen blitt trøtt i trynet jeg, så da tar jeg kvelden. Vi piratas folkens.

Frode Frida
Pettern
Petter'n tror visst at jeg er jente da. Det kan jo godt være, for jeg er jo litt forfengelig også da. Men det er det kansje noen av dere som kan være med å se, da jeg fortsatt ikke har noe særlig farge i buken. Men det er kansje ikke noe rart, sola er jo over meg og ikke under.



Lov meg bare at du ikke finner på noe så dumt som å legge deg til, med buken i været, for å få mer farge der. Det er et dårlig tegn når slike skapninger som deg ligger med buken i været, og Petter`n ville neppe bli så veldig glad da...

Lykke til meg innflytting i ny leilighet. Jammen ikke farlig å være ex-fanget fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap